torsdag 9 maj 2013

2 timmar i skogen - Bra start på dagen







Städade, bytte sängkläder och diskade igår kväll.
Så imorse när jag vaknade var det så skönt att alla måsten var gjord. Packade in hundarna i bilen och åkte ut till Hedesunda vägen. Har en favvoväg där vi brukade gå jämt när vi bodde i stan. Blir inte att man åker dit lika ofta längre nu när vi bor på andra sidan stan typ, då går man heller här där man har skog runt knuten.

Jag hittade jättefina videkvistar också som jag plockade med mig hem och ställde i en vas på köksbänken. Vi hittade även våran koppelkrok till bilburen ca 1km in i skogen. Tappade den i vintras när vi var där. Den hade råkat fastna i kopplena och lossnat när vi gick där då. Å som jag letade den!! "Det som göms i snö, kommer upp i tö". Det stämmer verkligen ibland. 

När vi åkte hem så höll vi på att köra på den som hade lämnat den där fina högen på bilden här ovan. Försökte skynda mig upp med tfn för ett kort, men eftersom den är mupp och stänger av sig ibland så hann jag inte. Typiskt! Man glömmer hur sjukt stora älgar är när man kommer nära dom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv