söndag 19 maj 2013

Vinst & uppflytt för min lille prins


♥  

Imorse åkte jag, Mike & Turbo till Bro-Håbo för agilitytävling. Jag var lite nervös hur jag skulle hitta dit eftersom deras vägbeskrivning till klubben var från e18. Å därifrån kom ju inte jag!!!! MEN jag kom rätt på första(!!!!) försöket trots mitt kassa lokalsinne ;) 

Mitt mål med tävlingen var att starterna skulle ha förbättrats - inga tjuvstarter!

Första loppet var aglityklassen. Disk på tredje hindret. Men i övrigt ett bra lopp och Mike kändes i hand så jag kände mig ändå nöjd efteråt. Han satt jättefint kvar i starten. Härligt att se att träningen ger resultat även på tävling. 

I första hopploppet gick han klockrent!
Vi sätter loppet, nolla, vinst & uppflytt. Snabbaste tiden av alla, även dom med fel. Även här en bra start. 

I sista loppet tänkte jag köra på lite extra eftersom vi ändå blev uppflyttade i hoppklassen i loppet innan. Så sket det sig så spelade det ingen roll. Skönt att köra utan press (från min tävlingsdjävul ;) Mike gick fint här med. Skitnöjd med slalomingången han tog när han kom utdundrande ur platta tunneln i full fart och ändå sätter den i den farten. Tyvärr två rivningar men annars var jag nöjd med loppet. Förutom att lillskiten försökte tjuvstarta. Fick säga till honom att backa och vänta på ok. Snabbaste tiden iaf 21,57, den som vann hade 22,95.

Summa summarum så kändes det jätteskönt att vi fick till en till nolla. Det känns som att vi är på G nu. Lite fler lopp i benen och några timmar på träningsplanen bara :) Idag var han även lite lugnare på sidan av planen. Drygt när han stressar upp så väldigt när dom andra kör. Förhoppningsvis så ger väl även det med sig med fortsatt träning. Man inser inte hur myckt man uppskattar en tyst hund förns man får en som ljudar ;) 

Men jag älskar att vara på banan med min pärla!!


Turbo skötte sig exemplariskt som åskådare också.
Duktig lillskrot!

Nu ska jag åka och hämta T som har jobbat hela dagen.
Myssöndag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv