söndag 5 maj 2013

Sunday - Funday


Igår efter vi hade varit och joggat så svängde vi förbi klubben för ett agilitypass igen. Satan i gatan va härligt det är att kunna träna ute igen!!!

Mike fick träna en start som jag var lite osäker på hur jag skulle lösa på tävling. Det fungerade jättebra och det känns skönt att veta att vi klarar av det om det dyker upp igen. Sen körde vi en kombination där jag fick springa benen av mig. Roligt och utmanande! Det gick bra när jag satsade allt. När jag slarvade så blev det antingen en rivning eller ett hopp från fel sida av hindret. Jag ska försöka lägga in lite banträning framöver. Idag var vi ner på klubben och fixade till hinder och plockade ut fler på agilityplan. Så nu finns det äntligen tunnelhålare ute. Tjohoo!! Har varit så tråkigt tidigare för har mina sprungit igenom en tunnel så har den flygit all världens väg efteråt. Men nu kommer dom att ligga på plats :) Imorn startar jag upp min kurs också. Lovat att ha en nybörjare på klubben så imorn kör vi igång. Ska bli kul att ha igen efter ett års vila.

Turbo fick föresten köra fem hopphinder och en tunnel, sväng runt ett hinder och tillbaka igår. Han satsade allt och tyckte det var jättekul. Han börjar söka hinder mer själv nu, så roligt att ha fattar så fort. Ska försöka filma nån dag så ska ni få se lillskiten.

Ikväll har vi grillat och myst till en film. Parker. Helt ok action. Gillar Jason Statham.
Ha en fin söndag allihopa!
Nu ska jag mysa ner mig med mina grabbar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv