onsdag 15 maj 2013

Kvällsträning a´15 minuter

Känslan av att köra agility tillsammans med den här killen är 1 på miljonen!!!

Så var den här veckans lediga dag till ända. Vaknade av att Tobbe kom hem imorse, jag hade visst somnat på soffan. Kände mig hyffsat pigg men T ville att jag skulle lägga mig med honom en stund så det gjorde jag. Nästa gång jag vaknade så fick jag en chock när jag kollade på klockan 13.02!!!! 30 års kris my ass....tonåring på nytt!!! ;) 

Idag har jag njutit av livet! 
Jag har ju alltid lediga onsdagar nu. Jätteskönt! T & jag har fixat massor hemma idag. Städat både ute och inne. Rensat & klippt gräset. Blev lite tvmys med ost & kex innan han åkte till jobbet. Hade tänkt ha en vilodag från agilityn med hundarna eftersom det blev så mycket annat. Men kom på en grej som jag var tvungen att prova så 21.15 satt vi i bilen på väg upp. 

Sjukt bra träningspass!
Känslan i kroppen när man kör med den här hunden är så sjukt bra. Jag vet inte om han har mognat iår eller om det är för att vi tränat lite regelbundet sen utesäsongen körde igång, men det mesta känns så lätt. Till o med det svåra. Det kanske är för att jag har fått tillbaka suget för att träna igen också. Sen vet vi ju inte hur det ser ut på tävling, kanske inte alls går vägen där. Men huvudsaken träningarna går framåt för då kommer det nog på tävling också så småningom. Längtar till söndag när vi ska till Bro-Håbo. 

Kände mig nöjd med livet när jag åkte hem! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv