lördag 4 maj 2013

Kontaktfältsträning


Agilityträningarna har tyvärr inte duggat tätt den senaste tiden, trots att man kan vara ute. Men när jag väl har haft tid att åka så har jag försökt att ha bra kvalité på träningspassen. Häromdagen var vi upp och tränade kontaktfält på hundungdom. Byggde en övning med sex hopphinder, balansbom & slalom. 

Mikes starträning går framåt och det känns skönt. Kontaktfälten sitter bra. Jag har ju bestämt att inte ha fasta 2på2av. Utan en mix av 2på2av och runnings. Katastrof kanske många tycker, men jag har inte tid att träna in runnings för att få dom 100% och 2på2av tycker jag vissa gånger "segar ner". Mike har haft en sån period tidigare, från att ha haft snabba. Så jag tänkte gambla lite :) Hälften vågat - hälften vunnet. 

Lee glänste på övningen och han inga problem med svängarna och bytena jag lagt in i övningen. Vi tränade även att han skulle dra framåt och ta runt ett hinder och svänga tillbaka på bara mina röstkommandon. Han klarade det jättebra redan från början. Duktiga Lee!!! Trodde jag inte. Ibland glänser han mitt hjärta! Vi har kämpat så mycket med vissa saker så när det väl fungerar så känns det ända in i själen och man blir så glad i hela kroppen. 

Turbo fick sitt första agilitypass på klätterhinder. 
han fick prova på att gå över hela balansen och träna bara nedfarter. Han provade även att gå över a-hindret. Ska bli jättekul att se vad det blir av våran lillskrot.

1 kommentar:

  1. He, he, inte bara du som gamblar! Vi kör ju bara 2av2på när vi tränar, och tillåter att Era springer fullfart på tävling. Fungerar oftast! ;) Kul att du trivs på ditt nya jobb! Visst är det mysigt att jobba i en mindre butik?

    SvaraRadera

Bloggarkiv