tisdag 14 maj 2013

Intervallträning i Hemlingby



Ikväll åkte jag och Tobbe med Mike & Turbo till Hemlingby.
Lee är på semester hos Hanna på obestämd tid. Hon ringde och ville låna honom några dagar så när hon var i Gävle på hästtävling i söndags så kom hon och hämtade honom. TOMT här hemma. Minst sagt. 

Vi gick en långpromenad tillsammans i dom fina spåren. Mike ville stanna och valla fåren lite längs vägen. Mysigt när dom har djur längs spåren. När vi gått klart så avslutade vi med intervaller i mördarbacken. Turbo fick bara köra en gång eftersom jag hade planerat in ett kort agilitypass efteråt och inte ville att han skulle vara helst slut i knoppen. Mike däremot fick köra några fler vändor. Sista skicken riktigt såg man hur benen var tunga även på honom. (Hunden som aldrig går friviilligt.) Sjävklart ville jag ju ha en bild hit till bloggen. BIG MISTAKE! När jag står på huk och knäpper kortet här ovan har jag Mikes koppel dinglande i handen. Inte en tanke på vad som komma skall. Mike kommer i full fart, tar i för kung och fosterland och siktar in sig på kopplet. Klart jag dinglar med det som belöning för att han har sprungit så duktigt tänkte han nog... SMACK! I kopplet som far iväg så han även får en bit av mitt gäddhäng i munnen. AJAJ! Jag skriker, Mike blir lite skamsen. Det var lixom inte meningen. Men så kan det gå när man ska knäppa kort samtidigt som man borde koncentrera sig på det man gör istället. Ett fint bitmärke i armen och en lärdom rikare ikväll. 

När vi lämnat av T hemma som skulle iväg och jobba (ständig natt) så åkte vi sen vidare till brukshundklubben. Turbo fick köra en kombination med slalom, hopphinder och tunnel. Det märktes att han var trött för han var lite segare än igår. Men ett stort plus är att han gillar att jobba och fast han är trött så kör han på. Mike fick köra en kombination med fokus på slalom med olika ingångar och svårigheter. Fint fokus och fina framsteg ikväll. När vi kom hem så har jag kikat ikapp på The following medans grabbarna och legat helt däckad nedanför. 

Imorn är det onsdag = ledig dag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv