tisdag 21 maj 2013

Kvällsträning

 Kvällens övning

Mike in action!
Suddigt och mörkt - men det blir inte bättre med min mobilkamera på kvällen. (säkert för att han
 springer så fort. Inte ens ljuset hinner med...!  ;) 

Godkväll!

Tisdagen började med en seg jobbdag till tre. Åkte hem och sov en liten powernap med mina grabbar. Sen gick jag och Tobbe en sväng med hundarna. Stannade och delade en bagutte uppe i backen innan vi körde backintervaller med hundarna. Turbo kör nästan lika många som Mike nu. Grymt duktig och envis liten mops vi har. Sen har vi varit hemma och tagit det lugnt bara innan det var dags för T att åka till jobbet. Då passade vi på att åka till klubben för ett träningspass. Vi åkte till hundungdom eftersom det redan var folk på klubben. 

Första delen av passet gick riktigt bra. Mike hade bra tryck i tassarna och tog signalerna fint. Sen ändrade jag om slutet och då märktes det att Mike började bli lite trött i huvudet. Han nonchalerade mina signaler och valde den gamla vägen som var hans favorithinder (balansen) istället för att ta tunneln som var den nya. Jag var också lite seg ikväll och körde på fast det bara blev fel. Sen röck jag upp mig, tog en kort paus, och sen gick det bättre för oss båda. Sånna gånger saknar jag Annika. Man är så duktigare på att bryta i tid när man är två som tränar. Nu gjorde vi fel några gånger för mycket innan det blev bättring. Det kändes iaf skönt att avsluta bra! Nöjd med passet trots den lilla svackan i mitten.

Turbo fick också träna lite. Vi började med att träna balansen. Han fick gå över hela för andra gången idag. Han tycker det är lite läskigt i början och högst upp, men sen när det går nerför gasar han på ner och gör sitt kf. Det släppte ganska mycket på slutet så några gånger till så springer han nog för fullt över hela. Sen avslutade vi med att köra hans första kombination med riktiga svängar och byten i. Inte bara en raksträcka eller ett U. Han har börjat söka hinder själv nu så han är så himla rolig att träna!! 

Varma, sena sommarkvällar på träningsplan - finns det nåt bättre????



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv