lördag 11 april 2015

Mammas lilla busunge



Jag spricker nästan när jag tänker på hur mycket jag tycker om den här lilla donnan.


Godkväll!

Eller kanske godnatt?

Bloggen verkar inte vara riktigt 100 ikväll. 
Hela mitt inlägg försvann nyss..
Så nu blir det en kortare variant utav det ;)

Världens bästa pappa har fyllt 60 år.
Vi firade med överraskningsfest i stugan. Å även om han inte ville bli firad så tror jag att han blev riktigt glad att vi alla kom. 

Hundträningen är roligt igen!
Jag kan känna längtan efter träning på det där viset som jag har saknat så länge. Att man bara MÅSTE ut. När vi hade haft fredagsmys ikväll så var jag så sjukt sugen att träna. Å Mike som har varit tratthund i tre veckor ställde gärna upp på ett lydnadspass. Vi har ju inte tränat fritt följ riktigt på länge. Å nu har han börjat tränga där så vi la mycket fokus på possition och att försöka hitta tillbaka till den vi hade innan. Vi försöker även plocka bort allt ljud som lätt kommer i tid och otid. Han är ju väldigt ljudlig av sig i både träning och vardag och det är nåt jag inte gillar i träningen. Men det är sjukt svårt att hitta rätt. Han får så lätt allldeles för hög förväntan på saker och ting. Jag gillar att han tycker att det är roligt men det är svårt att få honom att förstå att allt är så mycket bättre om han kniper igen samtidigt ;P Så vi jobbar på det. Jag tycker att det gick framåt ikväll så lite mängdträning så blir det nog bra tillslut. 

Lee och jag har fått till ganska många träningspass på slutet. Vi har fokuserat på att ha roligt tillsammans. Vi struntar i snygga detaljer och kör på istället. Jag gillar Lees attityd. Han är ALLTID glad! Gohjärtat vårat!

Nä nu måste jag hoppa i säng. Även om Hanna är en snäll bebis som sover länge så har vi varit duktig och ställt om sovtiderna lite. Så nu när hon lägger sig åtta så vill hon ha morgon runt nio. Så om jag ska vara pigg och glad imorgon så måste jag lägga mig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv