söndag 19 april 2015

Veckan som varit

Hej sköna söndag!

Idag skiner solen, å det är sånt där härligt vårväder ute. Grannarna springer runt och krattar löv och rensar i rabatterna. Jag tänkte att jag ska fortsätta med det till veckan. Jag har börjat men blivit avbryten av den sötaste lilla tjej som finns. Å idag tänker vi bara ha en mysig dag med familjen.

Veckan har bara rusat förbi. Vi har hängt med Anna & Casper på öppna förskolan. Hanna börjar verkligen uppskatta det nu. Hon tycker det är jättespännande med nya leksaker & där finns det ju massor att välja mellan. Plus att det är fullt av andra barn att kika på. Nu på tisdag har vi bokat biljetter till barnrythmiken på Gävle konserthus. Ska bli jättespännande!

I onsdags träffades vi hos Louise med mammagruppen. Fikade och pratade i massor som vanligt. Jag älskar våra träffar. Så himla roligt att se våra små utvecklas och se deras små personligheter.

Igår hade vi besök hela dagen. Först kom Palle & Mats med en pipmugg och en hink med spade, kratta och sil som hon kan leka med. Å sen kom Krister, Hannas farfar. Dom gick en sväng med vagnen så jag kunde gå med hundarna i skogen. På eftermiddagen fick vi även finbesök ifrån Bollan. Hanna, Johanna och lilla Liv kom. Jätteroligt att träffa dom igen!! Det är verkligen för sällan. Ska försöka ta tåget upp med Hanna nån dag snart.

På promenaderna har jag Turbo och Lee nästan alltid svängt förbi backen den här veckan. Vi har kört backintervaller och busat lite med bollen. Om inte Hanna har sovit så har hon suttit upp i vagnen och kollat på. Jag hoppas hon kommer kunna fortsätta vara nöjd med det även i fortsättningen. 

Mike och jag har kört flera lydnadspass den här veckan. Ljuden har börjat minska. Han tränger fortfarande för det mesta. Så vi fortsätter jobba på det. Ibland släpper han det och tar samma position han hade förut och då känns han alldeles perfekt i fotgåendet. Så det är dit vi vill komma. Det är vårat mål. I tisdags var vi upp på klubben och flyttade ut alla agilityhinder. Så på onsdagen kunde vi inte hålla oss längre utan jag och Mike var upp och tränade ett kort pass. Mike var het och överlycklig. Vi körde en kort kombination och kände oss nöjda båda två efteråt. Annika och Selma var också där och tränade så vi gick en sväng med dom efteråt så hundarna fick gå av sig.

Det bästa är att jag har velat åka upp och träna igen varenda dag efter det!!! Har ju haft fullt upp med annat och inte haft någon bil så vi har inte kommit iväg något än. Men så länge jag fortfarande känner suget att vilja åka och träna så gör det inget :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv