onsdag 29 april 2015

Älskar korta agilitypass när allt funkar

Idag när Tobbe kom hem så tog han en promenad med Hanna och Lee. Så då passade jag, Mike och Turbo på att åka ner och köra ett kort agilitypass på klubben. Jag hade lite i huvudet vad jag ville träna på. När vi kommer upp så är hindrena uppställda i en kombination så jag kunde bygga in allt jag ville på det som redan stod uppställt. Superbra när vi hade så ont om tid!

 
Mike är så himla rolig att köra just nu! 
(Han säger antagligen detsamma om mig...nu när jag fått träningssuget tillbaka.. ;) 

Han har blivit mycket bättre på att gå ifrån hög fart till att bromsa in och ta tajta svängar. Har har haft väldigt lätt att flyta ut tidigare. Nåt som vi måste träna på är kf på a-hindret. Funderar på att träna om och köra runnings där. Förutom några missar där så gick han som en klocka!! Love!!!

Turbo fick också köra lite. Full fart överallt utom i slalom. Där blir han superosäker och gör det supersakta. Han har alltid tyckt att det har varit svårt och när han klev ur någon gång så jag lät honom ta om det så gick han ner sig totalt. Så vi ska nog sätta på bågar åt honom igen så han får bygga upp självförtroendet lite.

Vet inte riktigt när vi ska bort imorgon på mat, men jag hoppas vi hinner åka och träna en kort sväng innan. Supertaggad på träning nu!!!! :) :) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv