onsdag 15 februari 2012

Back in business

Idag var jag tillbaka på jobbet igen. Kändes skönt att jobba när man känner sig lite piggare igen. Efter jobbet så hämtade jag upp mina hundar +Takida & Sky. Det är visst Annikas tur nu...hon var helt däckad idag så hon undrade om jag kunde ta med mig brudarna ut. Så dom fick hänga med och gå i skogen med mig och T.Lee & Mike.

Eftersom jag slutade tidigt så hann jag och Mike även ta ett agilitypass innan mörkret kom. Å herregud vad jag älskar den hunden!!!! Han har verkligen ALLT en agilityhund ska ha enligt mig. Varje träningspass med honom är så grymt kul. Det ska bli så himla roligt att få tävla med honom iår. Jag kände mig alldeles glad i kroppen när vi tränat klart.

Vi byggde vidare på våra svängar, mer självständighet i svängarna, mer självständighet i "ut" kommandot. Han blir mer och mer säker & vi blir mer och mer samkörd. Inte en enda rivning idag. Han river väldigt sällan vilket känns skönt. Han börjar kännas så enkel att köra nu.

Imorn ska vi ta ett till pass på fm. om det är väder fört. Jag hoppas verkligen det. Träningsdjävulen har vaknat igen tror ja ;)

Sen ska vi åka till Gävle och prata med chefer...
Jag har nämligen tagit ett av dom största men kanske roligaste besluten i mitt liv.
Jag har sagt upp mig!
Jag ska byta jobb..byta stad...Spännande!!!

"Ååå..tänk Helena att du flyttar för kärleken. Fyyy va romantiskt"
-Fia på jobbet.

Haha..jag hade inte riktigt sett det på det viset innan, men visst lät det gulligt? ;)

Det blir en spännande sommar mina vänner :)

2 kommentarer:

  1. Wiiiiii vad roligt med kärleken!!!! Jag sa också upp mig och flyttade för kärlekens skull och det ångrar jag inte en sekund, det kommer att bli TOPPEN för dig också!!

    SvaraRadera
  2. Vad spännande!!! Och det är väl helt rätt egentligen! Hamnar du långt bort ifrån Annika nu? Ser också fram emot ditt tävlingsår! ;)

    SvaraRadera

Bloggarkiv