onsdag 15 februari 2012

Lagtävling i Knivsta

I lördags när jag åkte ner till Gävle så stannade jag till på stan och Don Peppino där Tobbe, hans mamma, Mats & Åsa var och käkade. Satt där en sväng med dom innan jag skjutsade Tobbe till Texas Longhorn. Sen åkte jag och hundarna hem till honom och kikade på en film innan vi gick och la oss.

6:30 på söndag morgon hämtar Alex upp mig och Lee. Mike fick stanna hemma med Tobbe som var snäll och passade honom. Sen åkte vi mot Uppsala där vi skulle hämta upp Vicky.


Vicky hade partajat till tidig morgon och var allt annat
än pigg! ;) Så hon passade på att sova hela vägen ner & mellan alla lopp.

Det är såna här gånger man är glad att man själv inte har varit ute på :)

Tävlingen var i Lagga ridhus & runt omkring så var det både får & massor av hästar.

Hur fin är inte den här??
Bilderna gör den verkligen inte rättvis.

Så himla stor och fin.
Den hade ett blått och ett brunt öga. Å kolla in dom håriga hovarna!!

Det var väldigt kallt ute och inne i ridhuset men solen kom och gjorde oss sällskap och helt plötsligt så kändes allt mycket roligare. Vårkänsor!!!

Tävlingsmässigt då?

För laget blev det:
Disk
Disk
2:andra plats & SM-Pinne

I dom två första loppen var Lee krånglig på högersidan igen. Vi lyckas ändå ta oss runt fast tyvärr med 10 fel i första loppet. På ett ställe där Lee ska springa rakt på min högersida så springer han förbi ett hinder. Jag får stanna och trycka tillbaka honom & sen fick han även en rivning i ett staket.

I andra loppet fick vi fem fel där han söker min västersida då han ska ta ett hinder på min högra sida. Vägran. Irriterande fel.

Men i sista loppet gick han äntligen så bra som han faktiskt kan gå och vi går in och gör en nolla! Härligt! Vicky & Axel går också in och gör en nolla. Å Alex & Floyd var sååå nära men Floyd halkar precis i upphoppet inför sista hindret och åker på en rivning. Men det räcker ändå till en 2:a plats för laget och en SM-pinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv