torsdag 23 februari 2012

Fin förmiddag med strålande sol & ett agilitypass

Jag längtar till sommaren idag!
När man kan åka och träna hur man vill, när man vill..

Igår trodde jag att jag skulle hinna hem och vara med på klubbens agilityträning, men icke. Så idag när suget var för stort så åkte jag och grabbarna upp på klubben och började med 5 km promenad på slingan och sen lite träning på två hinder.

Vi tränade in en ny sväng för oss. Lee var riktigt duktig och fattade fort vad jag ville. Mike hade lite svårare med den. Men med klicker och en leksak så blev det bra till slut :) Det behövs många fler pass innan det är befäst men det kanske är perfekt att pyssla med lite grundträning på få hinder nu under vintern då man inte har tillgång till många hinder om man inte hyr in sig nånstans. Å med allt flackande fram och tillbaka just nu så passar det mig bättre att svänga förbi klubben när ja har tid och inte anpassa mig efter andra. Man ska inte underskatta tio minuters pass. Dagens kändes väldigt givande :)

Fast jag längtar till sommaren, gröna gräsmattor och ytor men än någonting annat just nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv