torsdag 24 maj 2012


Före träningspasset - Efter träningspasset.
Gullhund!! 

Hur härligt är det inte när man kan åka och träna agility i t-shirt nio på kvällen??
Temperaturen har precis gått ner så det har blivit träningsbart och vi har hela agilityplanen för oss själva. Vardagslyx!

Idag kom den där känslan tillbaka ni vet när man sitter hemma och kikar på fin agility på datorn och blir sådär sjukt träningssugen så man bara MÅSTE åka och träna. Det bästa är att mina två grabbar var inte sen med att haka på. Så 15 minuter senare är vi på Gävle Bk redo för att träna ett slalompass. 

Mike var först ut. Han har haft väldigt svårt med slalomingånger. Raka har han ju kommit in i alldeles för fort tidigare så om han har klarat ingången så kunde han lätt glida förbi andra porten och in i tredje istället.  Dom ingångarna har han klarat bra länge nu. Men dom andra när han ska runda ingången eller gå rakt in i den har varit desto svårare. Så idag bestämde jag mig för att ta tag i problemet på allvar. Korta pass ofta. Det är för det mesta dom som ger mest så nu ska vi lägga fokus på slalom. Därför blev jag lite förvånad över hur otroligt duktig han var idag. Det blev inte fel mer än två gånger fast vi körde utan bågar hela tiden. På slutet kunde jag t.o.m skicka så han fick springa upp för att ta ingången där dom måste gå rakt in, så han fick typ vända på hela sig och köra, medans jag drog mig mot slutet av slalom innan han kommit in i första porten. Så han var verkligen superduktig som jobbade hela vägen upp och inte drogs med av min rörelse. Kul!! Blandade med många lätta ingångar för att sen ta nån som var riktigt svår. Det är så himla roligt när man ser hur han verkligen tänker och anstränger sig för att göra rätt. Särskilt när han lätt slarvar när han blir stressad av att jag fortsätter framåt i banan. Känslan var verkligen på topp så det var svårt att sluta. Det är tur att jag hade bestämt innan när jag skulle göra det ;) Avslutade med kontaktfält på balansen, a-hindret och gungan. Inget slarv idag..duktig lilleman :)

Tompa var superladdad när det var hans tur. Så efter vi hade värmt upp så sprang han som han alltid gör och la sig bredvid slalomet och väntade på mig. Han hade minsann sett vad Mike hade fått träna. Lee fick köra samma övning och slalomet gick bra. Fortfarande osäkerhet i backsvängarna som jag tog över ett hinder när han ska tillbaka in i slalomet. Ååå...skulle så gärna vilja att det släppte nu.  Resten klarade han fint iaf. Å idag var farten bättre på kontaktfälten. Hamnar jag efter på balansen så segar han ner sig...så det gäller att springa och ligga före. Då är det lite bättre, men det behövs fortfarande tränas mycket mer innan det blir bra. Lee är verkligen mitt gråa hår i agilityn. Men vi har roligt ändå och det är väl det som är huvudsaken. Ni ser ju på kortet ovanför vem som är nöjdast efter passet iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv