söndag 27 maj 2012

 Lunch på Java. 

Två svartvita som tycker att det är dags att bli insläppt på agilityplanen.

Godkväll!

Nu är jobbhelgen snart slut, bara imorgon kvar. Jag har jobbat två nio kvällar på rad nu så det betyder att jag har haft två sovmornar om ja velat. Fast i fredags klev jag upp när T kom hem från jobbet klockan sju på morgonen. Vi åkte till Lido och åt frukostbuffé tillsammans innan vi åkte till Brukshundklubben och tränade ett pass agility. Fast klockan inte var mer än halv nio så var det sjukt varmt ute. Vi körde slalompass nummer två. Tobbe körde med Mike och det som är bra med att han är helt ny inom agilityn är att han automatiskt utmanar Mike eftersom han inte vet när han gör en svårare ingång för Mike i slalom eller en sämre väg i banan etc. Å det gör ju att Mike får anstränga sig lite mer för att det ska bli rätt. Inte för att jag alltid gör rätt eller visar den bästa vägen ;) men jag tror jag automatiskt hjälper honom lite extra ibland bara för att han ska få lyckats. Så då är det bra att nån bara kommer och kör med honom! Å T läre ju ligga i hårdträning nu för han ska ju kanske debutera nästa helg med Mike :D hihi..skitkul ju! 

När vi tränat klart åkte vi ner på stan. Jag var på banken och sen gick vi på stadium och köpte nya joggingskor åt mig. Det blev inte dom ja kikat ut. Fick hjälp av en som jobbade som läste av mina fötter med hjälp av en sån där platta. Inte lika snygga :P Men såååå sköna! Å det är väl det viktigaste kanske. 

Innan vi åkte hem så passade vi på att äta en god sallad på java. Mums!!
Sen blev det jobb för hela slanten till 21.30. Åkte bara hem och bytte om innan vi åkte ner på churchstreet och käkade. Lönelyx ;) 

Idag när vi vaknade åkte vi och köpte en grind till köket & fästinghalsband till hundarna. Lee har ju haft en jävel på sig...sååå äckligt. Så ja hoppas vi slipper hitta fler nu. När T skruvade grinden så kom svärmor och fikade litegrann. Sen var det dags för mig att jobba igen.

Nu sitter jag i soffan och kikar på när sverige vinner (kanske..  ;) Eurovision.
Kikar lite av och till..men nu snart blir det sängen.

God natt allihopa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv