måndag 21 maj 2012

Tommy Lee på SM 2011.
Foto: Petra Strand

Godmiddag!

Så var helgen slut igen. Lite trist för jag tycker den gick alldeles för fort. Igårkväll var Tobbe och jag ut och åt på kvällen. När vi käkat färdigt så ville T åka och träna lite agility så vi åkte upp och körde en klass 1 bana. Tycker han är väldigt duktig för att bara ha kört två gånger i hela sitt liv. Han nollade med både Lee & Mike på första försöket :) Sen blev det ju fel några gånger också, men så är det ju alltid. Sen åkte vi och köpte dipp och gjorde morotsstavar & gurkstavar och hade lite söndagsmys hemma i soffan. 

Nu på morgonen så åkte jag iväg och tränade ett pass själv med hundarna.
Mike fick träna kontaktfält med stopp eftersom han har börjat strunta i att vänta på mitt ok många gånger. Vi passade också på att träna att han skulle ta tajta back-svängar på ett hinder efter balansen fast jag var ca fem meter ifrån balansen i sidled. Han fixade det riktigt bra min lilleman så jag är nöjd med dagens pass. Han fick avsluta med att köra två varv på klass 1 banan vi byggde upp igår. 

Lee får träna mycket fart och enkelt just nu bara för att hans tvekan ska försvinna. Trist att det verkar bli så när vi inte tränat så mycket under vintern. Jag förstår om det är svåra saker, men det är ju på dom allra enklaste så det är det som är tråkigt. Så på det viset är det väl tur att man tränar mycket enkelt med Mike för då kan Lee få köra samma sak. Så idag fick han köra klass 1 banan och med snabba släpp på kontaktfälten eftersom han segat ner dom. Idag släppte det riktigt bra och han gick väldigt fint. 

Nu ska jag laga lite lunch innan jag ska iväg och jobba. 
Ärtsoppa. Kan ni fatta att jag lärt mig äta det?? ;) 

1 kommentar:

Bloggarkiv