lördag 19 maj 2012

Klagomål, fest, jobb, vårrus och lite agility..


Vardagslyx!
En tidning, tända ljus och egentid.

Hej på dig lördag!

Jag pratade med B igår och fick klagomål. Hon hade irriterat sig på mig i flera dagar nu över att jag inte uppdaterat. Så den här är för dig B.. ;) 

Anledningen är nog för att jag har haft så fullt upp av jobb, hundarna, tvätta, diska...ja ni fattar ;) Så när jag väl har satt mig i soffan så har jag inte orkat. 

Yilmanz, Marlene, Anna & Jens - jobbar med alla på nya jobbet.
Ursäkta den dåliga bilden...tyvärr den enda ja knäppte under kvällen.

Förra helgen så hade jag jobbarhelg men eftersom jag slutade 17 på lördan och inte började förns 15 på söndan så blev det till att åka till Anna som bor i Valbo på fest på lördagkvällen. Jätteroligt att se hur dom bor eftersom dom precis har byggt ett nytt jättefint hus. Det var många ifrån mitt nya jobb plus lite andra vänner till Anna där. Förfestade innan vi åkte vidare till Gävle & Heartbreak. Där hamnade vi mitt i en svenssexa och blev bjuden på en massa champagne. När dom stängde dansade vi vidare till All star där jag träffade Tobbe och hans kompisar. När dom stängde skulle vi åka med Tommy & Anna hem. Gick över torget till bilen och där var några grabbar som åkte skatebord i en ramp. Dum som man är så var man ju bara tvungen att prova. Hur svårt kan det vara lixom??? Det slutade med att jag vaknade dagen efter med en öm axel och ett blåmärke på låret/höften som är lite större än 1dm i diameter Bra där Helena ;) 

Kycklinggryta med kokt broccoli, blomkål och morötter.

Nu i veckan var jag ganska duktig och lagade matlådor. Det blev kycklinggryta med kokta grönsaker till det. Supergott och sååå skönt att bara kunna värma på när man kommer hem och inte alls har lust eller ork att laga mat. Jag har varit sjukt trött i veckan som var. Antar att det har mycket med nya jobbet att göra men annars tycker jag att jag börjar komma in mig rätt bra där nu. 

Oreotårta som jag bakade till Tobbes konsert med September idag.
Hur god? SJUKT GOD!!

Hittade receptet i Jennys blogg och det var verkligen huuuur gott som helst.

Nu har jag fått hem min startlapp till vårruset som är på tisdag också.
Så hejja på Willys laget då vetja ;)

Oj!
Får ju inte glömma att berätta att Tobbe gjorde sitt första agilitypass någonsin i veckan.
Han skötte sig riktigt bra. Så jag har lovat att han ska få starta Mike på en klass 1 tävling om han tränar lite. Kul värre :) Jag filmade men med T tfn så får se om ja lägger in filmen senare så kan ni få se ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv