torsdag 28 maj 2015

Agilitytävling i Huddik, vinst & pinne

Ikväll var jag och Mike till Huddik och tävlade.
Berit och Carina från Bollan var också där så det var jättekul att träffa dom. Berit hade slagit till med två vinster dagen innan och hoppades på 2 nya idag. Tyvärr lite stolpe ut för dom.

I första loppet (som tyvärr inte kom med på film eftersom min tfn strula :( så startade banan med ett hopphinder och slalom. Mike rev första hindret & missade tyvärr slalom och sprang förbi halva innan jag hinner ta tillbaka honom. Rivningen var hans fel, men slalomet får jag ta mig. Resten av loppet gjorde han superfint! Jag stannade honom på alla kf eftersom vi ändå hade fel.Så bortsett från dom två första hindren är vi supernöjda ;)

I andra loppet tjuvstartar Mike.
Men sen gick han jättefint. Han lyssnade på mig och lyfte på benen över alla hopphinder trots att han var superhet. Så vi behöver fortsätta träna på våra starter! Vi vann det loppet och fick en pinne! Berit filmade men jag fattar inte hur jag får över filmen från min FB så jag har filmat på min dator med mobilen och lagt upp den här ;) Därav den fantastiskt fina kvaliten på filmen ;P


Det känns roligt att faktiskt se lite resultat av våran träning. Även om vi inte har tränat så mycket så har vi tränat med hjärtat. Å det är väl då man kommer vidare. Nu ska jag verkligen försöka göra Mike lite rättvisa. Stackarn är ju kvar i klass 1 i agilityklassen medans alla andra som startade samtidigt gått upp i trean för länge sen.. Men förhoppningsvis så har vi några år kvar tillsammans på banan så vi hinner komma dit vi med :) En pinne kvar i ettan så är han åtminstonde klass 2 hund på heltid ;)

Å just nu är träningsnörden i mig mer framme än tävlingsdjävulen. Längtar till nästa träningspass! Ska försöka hinna med ett innan lördag, då ska vi till Mora och tävla. Tror det är Jocke som dömer då så det ska bli kul att få köra en av hans banor.

5 kommentarer:

  1. Stort grattis, vad kul!!!! Lycka till på lördag, och ja, det är sonen som dömer ;)

    SvaraRadera
  2. Tack Malin! Va roligt :) Jag hoppas jag sköter mig å att Mike lyfter på benen ;)

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinsten! Och herrejesus vad söt Hanna är!

    Liza

    SvaraRadera
  4. Tack snälla Liza! 😘 idag debuterade hon även som agilitysupporter, skötte sig bäst av alla oss tre som var iväg oxå. Antar att era två gofisar växt på sig lite sen ja såg dom sist.. 😃 Hoppas vi syns på nån tävling framöver!

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Bloggarkiv