torsdag 21 maj 2015

En liten bit i taget..


Igår ville jag åka upp och träna på en del av banan ifrån helgen. Den när Mike ska runda hindret och ta hindret bredvid istället för tunneln som ligger framför. Som i bilden ovanför, den gula tunneln och dom två hindrena framför. 

Jag hade tänkt bygga upp den delen men när jag kommer upp så står den här banan uppställd. Å eftersom det jag ville träna fanns med i banan så valde vi att inte bygga om utan att träna på den banan istället. För är det nåt vi behöver träna mera så är det hela banor. Helst som någon annan har byggt. 

Det var iaf supernyttigt att träna på. Kom på att vi inte har tränat på det här innan. Å Mike har väldigt lätt att dra ut och ta tunneln och jag måste bli bättre på att dra in armen så fort han rundar för han går väldigt mycket på min kroppsrörelse och struntar lite i det muntliga kommandot. Så jag måste få han att förstå att han även läre lyssna i såna situationer. 

När vi kört klart så kom det två andra som tränade litegrann. Så då passade vi på att stanna kvar och träna på att vara lugn när andra kör. Det är nåt som Mike har haft jättesvårt för. Men idag gick det superbra!! Han skällde till en gång när en av dom andra gick in annars var han helt tyst och låg vid sidan helt avslappnad och kikade. Han var inte ens spänd. Det kändes sååå skönt!! Å jag tror att det har med kastreringen att göra. Å jag hoppas det fortsätter i samma riktning. Nu känns det som att träningen äntligen ger resultat. Vi har som sagt långt kvar men varje liten bit känns som en stor seger just nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv