onsdag 13 maj 2015

RC


Vi har beslutat oss för att prova lära in runnings.

Vi har tränat tre korta pass än så länge.
Jag filmade lite, men det är svårt att filma själv, speciellt när jag bara har mobilen. Fick inte in filmen direkt i bloggen från mobilen men har lagt in två korta snuttar på instagram. Jag kanske kan få till en film här så småningom. 

Första träningspasset försökte vi bara få in en förståelse i vad jag ville. 
Att han skulle springa fort över plankan och utan stopp. Ta sin leksak.
(Mike är ju tränad i 2på2av sen tidigare)

Jag ville se vart han får träffarna utan att jag är där och krånglar. De flesta träffarna var högt upp på KF och bara en eller två baktassar var på. La inte så stor vikt i det just nu. Ville som sagt bara ha in förståelsen i vad vi gjorde. Mike fattade inte grejen först när planken låg helt på marken. Så jag höjde upp den lite och körde så några gånger innan ja la den på marken igen.

Andra träningspasset gick riktigt bra. Mike kom ihåg vad vi gjort innan och den här gången kom träffarna mycket längre ner. Han verkar tycka att det är en väldigt rolig lek så jag hoppas jag slipper gå in och peta i det. Jag vill att det enda han ska behöva tänka på är att springa, utan att tänka på vart han ska sätta tassarna. Det ska han få hjälp med utan att han själv vet om det. 

Tredje passet fortsätter träffarna att komma långt ner. Vi varierar att ha plankan på marken och ha den lite upphöjd. Det kändes som ett väldigt lyckat pass. Hastigheten varierar men träffarna ligger långt ner och baktassarna träffar mellan första och andra stegpinnen. Jag vet inte om man vill ha dom lägre men för oss är det godkänt.

Jag har ju inte direkt läst på om runnings eller lärt mig av någon dvd som finns. Kikat en massa på youtube bara. Säkert missar man mycket man kan undvika, men förhoppningsvis så slipper jag fastna i saker tack vare att jag inte kan så mycket heller. Vi får väl se hur det går ;) Jag har en tanke om hur jag vill att det ska se ut. Och hur vi ska komma dit. Sen får vi se hur långt det räcker. Har ju några vänner som man kan fråga om råd längs vägen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv