söndag 24 maj 2015

Helgen



Första gången Hanna gungar 

Den här helgen så hade vi en riktig myslördag med familjen.
Först lät vi pappan i familjen ta en rejäl sovmorgon. Han har haft så fullt upp på slutet med träningar, konserter, extrajobb och gudars vete allt. Sen packade vi in oss hela familjen och åkte ut i skogen med hundarna och gick en långpromenad. Vi var även över till svärmor och var ut med deras hundar. Hon är ju i Miami hos en kompis å Mats skulle på trav. Så då passade vi även på att låna deras badkar så Hanna fick bada. Nu går det livat till och när hon badar i badbaljan hemma hos oss så blir det typ översvämning nu när hon badar. Vi stannade även till i lekparken på området och lät henne gunga lite. Hur söta är dom inte dom där två!!

Sen åkte hela familjen och handlade på Citygross.
Jag handlar aldrig där men Tobbe ville testa eftersom vi skulle grilla. Köttet vi köpte blev tyvärr en besvikelse då det blev lite segt trots att det blev perfekt rosa inuti. Så vi hade lite otur. Men vi hade lyxat till det och köpt en massa annat gott också. Färska choritzo, haloumi, majskolvar, grönsaksspett mmm!! Så mätt blev vi ändå. Så vi åt gott och kikade på gladiatorerna innan vi såg på Eurovision. Å Måns & Sverige vann!! Tjohooo!! Riktigt bra! :) 


Idag så jobbade Tobbe 6-18. 
En riktig långdag. Å eftersom han hade bilen så blev det städdag här hemma. Hanna och jag gick med hundarna, var iväg och gungade lite och lekte inne. Å medans hon sov middag så passade jag på att städa. När Tobbe kom hem så hade han köpt med sig kyckling ifrån Helt Enkelt. Den är ju sååå god! Så vi åt tillsammans innan det var dags för Hanna och sova.

När jag nattat henne så åkte jag och Mike en sväng till klubben och tränade.
Vi byggde upp en kombination med flera S-svängar på raken. Sen byggde vi på med slutet på banan vi körde tidigare i veckan för det stod kvar. Vi förstärkte vårat muntliga kommando i S-svängen eftersom jag tror att jag trycker honom i mitt runt kommando med armen. Så vi plockade bort den helt. Det kändes som ett riktigt bra pass idag och jag hoppas Mike känner sig mer säker i svängen nu. Det kändes så. Å jag fick springa på ordentligt idag. Jag måste få in det i övningarna så det blir lite fart på den här sega morsan. Vi ska nöta in det ordentligt på båda två nu ;) 

Det har ju regnat från och till nu i några dagar (inte idag då det var strålande sol dock). 
Å när man inte har nå tider att passa eller ska på nåt speciellt ställe så tycker jag att det är sååå mysigt att vara ute och gå när det regnar!! Var ute vid ett en natt innan vi skulle lägga oss. Jag tycker det är lite som terapi att gå då. Det är så lugnt och tyst och man kan bara gå och filosofera längs vägen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv