måndag 19 december 2011

Julkänsla

Äntligen!
Igår fick jag för första gången i år lite julkänsla!

lördagkväll efter att jag hade slutat jobba åkte jag och hundarna till Tobbe. Snön vräkte ner och vi fick ligga i 70km/h längs hela E4:an. Alla jublar över snön men jag tycker den mest är jobbig. Blött och slaskigt. Det får gärna bli 1-2 minusgrader så den ligger kvar, men det behöver inte komma nå mer för min del.

På söndagen åkte Tobbe iväg direkt när vi vaknade. Dom hade julkonsert på fm. & en på kvällen. Jag, T.s mamma & Mats skulle gå på den på kvällen. Så jag och hundarna tog en lång promenad, var på Ica & låg och myste i soffan tills jag blev upphämtad.
Det var såååå fint!! Å man fick sån där härlig julkänsla som man fick när man fick följa med farmor och farfar när man var liten. Efter konserten så åkte vi och köpte pizza & åkte hem för myskväll. En alldeles perfekt fjärde advent om ni frågar mig. Jag började ju jobba halv sju imorse så vi klev upp 4.00 imorse och gjorde oss klar och åkte till Bollan. Finaste var snäll och följde med och körde så jag slapp. Skjutsade nyss ner honom till tåget. Tomt & trist att vara själv igen. Tur jag har mina busgrabbar!


Härliga Linda som ja skrev om i det tidigare inlägget samlade ihop fantastiska 34.700:- till musikhjälpen!! Otroligt!! Tänk vad man kan om man bara vill.

Idag går vi in i julveckan också. Hos oss var det full fart i butiken hela dagen.
Älskar att jobba dagarna före jul.

Ha det gott allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv