lördag 10 december 2011

Sent en lördagkväll

sommar... KOM TILLBAKA!!

Kom nyss hem ifrån Hertsjö & insett att jag har urusel kondis.
Bäst idag: Lee´s svängar. Två av tre på rad gör han skitbra nu. Tredje kan vi få bättre. Microsteg framåt hela tiden men fortsätter vi i den här takten är dom säkert bra tills han blir pangis (pensionär) ;) Kul att han faktiskt inte ens tappade fart i dom idag!!
Mike gick ganska bra. Det märks att det går framåt men också att det fattas mycket rutin i saker. Svåra slalmingångar är något vi behöver träna mycket & stadga på kf. För där går han av lite som han vill ibland.. Men oj va rolig han är att köra med. Tycker om min lilleman. Annikas och mina träningar börjar bli en bra vana igen. Skönt! Det är verkligen såhär träningar ska vara.

Kunde inte låta bli att tänka på hur bra våran lilla flock är tillsammans.
Som idag när vi plockade fram alla hinder...
Mike, Takida & Sky springer runt och värmer upp sig själv och busar och leker. Lee är ju inte riktigt som alla andra hundar så han springer efter mig och håller mig sällskap när jag plockar fram hinder. Även när Annika och jag står där inne och krånglar fram balansen så är han med och hjälper till. Tur han är hyffsat duktig på att hålla sig ur vägen ;) Sen efter träningen hänger jag och Annika upp leksaksflätorna på sargen. Mike, Takida och Sky återgår då till att leka med varandra. Lee däremot står blixtstilla nedanför sargen och kollar på leksakerna. Hela tiden. Ända tills vi är klara. Gullhund!

Dagens bästa..
Jag funderade på vilken av Tommy Lee & Mike som är enklast att köra för en helt nybörjare som aldrig har hållit på med agility förut.

H: Vilken tror du Annika? Lee som har mer rutin och hela tiden vill vara föraren till lags men ändå har sina "problem". Eller Mike som går bra bara man visar rätt, men som inte har rutinen och inte visar så mycket hänsyn???
A: Svårt. Lee´s problem kan ju verkligen ställa till det & Mike saknar ju som sagt rutin och räddar inte upp och det skulle va på väg att bli fel. Jag säger nog Takida ;) haha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv