fredag 30 december 2011

Sweet friday

Mjukstartade imorse med sovmorgon.
10.00-12.00 var det dags för agilityträning med Annika.

Vi körde två olika övningar som vi sedan satte ihop till en bana. Fokus låg mest på kontakfälten. Mike och jag kom ihop oss lite över tjuvstarterna. Båda två hade dåligt tålarmod idag tror ja. Han fick ta några time-outer och Lee fick komma in och köra emellanåt. Vilket han inte tackade nej till. Lee kändes fin idag. Lite fel blir det ju ibland men överlag så känns han bra. Inga hakningar alls.

Förutom Mikes och mina problem i starterna så känns det bara bättre och bättre. Vi blir mer samkörd och det känns enklare och enklare att faktiskt få till nollor. Han gjorde även gungan i hertsjö för första gången sen han var rädd för den. Å det var inga problem. Skönt! Kommer ihåg hur han kröp och rymde ut förra året så fort någon annan körde gungan.

När vi körde hela banan så var den bästa vägen om föraren var på andra sidan balansen när hundarna gjorde slalom. Alla hundar klarade det utan problem. Superkul! Mike & Sky verkade inte tycka att det var nå konstigt alls. Dom fick även köra hinderdiskriminering på slalom & balansen. Å Mike som har varit balanstokig tidigare hade öronen med sig och gick rätt alla gånger. Så även om passet idag inte kändes hel 100 när v tränade så tänker jag ta med mig dom bästa bitarna. För det är ändå dom ja kommer ihåg bäst.

Nu ska jag fixa iordning mig för jobb i fyra timmar. Sen åker vi till Gävle.
Tobbe & ja ska ut och äta på churchstreet ikväll. LÄNGTAR!! Såå gott ju!!
Sista natten tillsammans nu innan han åker till Thailand i två veckor.
Fasen va ja kommer sakna honom. Hoppas veckorna går fort :)

Trevlig helg allihopa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv