tisdag 25 januari 2011

Agilityträning med måndagsgruppen

Igår hade vi agilityträning med Måndags Gruppen.

Mike kändes GALEN i början. Sprang utan hjärna första varvet. Andra varvet gick det bättre men han körde kombinationen i högre fart än han behärskade. Det började med hopp, balansbom....och sen gjorde man många hinder & tunnlar med olika byten...för att sen komma tillbaka och hoppa i en sväng och ta balansen och hopphindret på målrakan. Mike öste på hela varvet och gasar gärnet över balansen på upploppet, men kommer i alldeles för hög fart så på mitten av balansen så kan han inte hålla sig kvar utan flyger i marken. Hjärtat i halsgropen. Men det gick bra...tack och lov. Men jag blev branog rädd kan ja lova. Vi kikade på honom och lät honom köra ett varv till så han inte skulle bli rädd. Den här gången bromsade han upp och höll lägre fart. Så det visar ju att han tänker iaf ;)

Andra kombinationen filmade Annika våra två sista varv. Här fick Mike prova blindbyten för första gången. Jäklar va mycke gräl jag fick i början ;) Men han anpassade sig och förstod vad jag ville ganska fort. Han körde även 8-pinnas slalom med bara bågar på in och utgången. Det kanske syns lite dåligt på filmen men han börjar få in lite mer teknik i slalomet nu. Sen var jag så dålig och fuskar med att visa på tunneln sista gången, och duktig hund som jag har så låter han bli att ta den. Hur var det nu att fokusera loppet igenom? Inte slököra!!! Måste bli bättre på det. Sky och Filur är också med på filmen :) Bästa träningskompisarna tycker Mike.

Det är verkligen lustigt för han gillar Filur jättemycket. Vet inte om det är för att vi tränat rapport ihop mycket med han och Malin. T.o.m. Ullis sa det en gång när jag kom med Mike och han fick syn på Filur. Då är det ju inte bara jag som ser att han gillar han extra mycket :)

Jaja..nog om det...här kommer filmen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv