måndag 24 januari 2011

En dag i uppsala med syster, dop & shoppning..

Caroline, Elias & Henric
Foto: Thomas Woxberg

I söndagsmorse hämtade jag upp syrran som hade tagit bilen från Edsbyn in till stan. Vi satte kurs mot Uppsala för Elias dop. Vi skulle bara göra ett stopp på Fullerö först...

Hanna var till Fullerö tidigare, och efter att ha sett bilder därifrån så bestämde jag att dit MÅSTE vi bara. Precis sån inredning som Camilla och jag gillar. Vi hittade fram och HERREGUD säger jag bara. Två våningar inredning, utemöbler/dekorationer.

Tyckte Camilla förklarade det ganska bra med den här kommentaren:
- Det blir nästan för mycket så man vet inte vad man vill köpa för man vill ju köpa ALLT!

Camilla köpte en massa småsaker & jag slog till på ett skåp till hallen. Jättefint, gammaldags, lite slitet och helt enkelt supersnyggt om ni frågar mig ;) Har inte orkat knäppa nå kort på det än, kanske slänger in en bild senare.

Klockan tickade på och vi som skulle hinna äta innan dopet, det blev det inte mycket av med. Vi hann hitta en parkering och ta plats inne i Uppsala domkyrka. Det var jättefint & Elias var så glad och duktig genom hela dopet. Henric läste en jättefin bit & allt var verkligen jättebra. Sen hade dom ordnat med jättegod mat & tårta i en lite mindre kyrka lite längre bort. Elias somnade och sov medans vi andra åt den supergoda maten. Sen när vi alla hade ätit vaknade han, åt lite mat och vandrade sällskapet runt...alla ville snusa lite bäbis.

Tack Caroline & Henric för en jättefin dag och att vi fick vara med och dela den med er!!

Det som känns jobbigt är ju att nu har man inte bara Edsbyn att längta till, nu kommer man ju att längta till Uppsala också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv