söndag 16 januari 2011


Idag hyrde jag och Mike ridhuset en timme för lite agilityträning.

Vi la fokus på slalom idag. Började med att sätta upp övningen från den senaste träningen. Hopp-slalom-hopp-slalom-hopp. Fyra pinnar med bågar på först. Förra gången tyckte jag ju att Mike hade svårare när jag stod på höger sida, men blev lite osäker på om det var järnlänken som länkar slalomet som störde eftersom den blev i ingången när man tog ifrån högerhåll. Så det skulle bli intressant att se hur det gick idag. Å det var ganska skönt att konstatera att det var länken som gjorde att han tyckte det var svårt. För idag gick båda sidor lika bra.

Vi körde några gånger med bågar, och jäklar i mig vad han har ökat fart i slalom nu. Riktigt kul. Sen tog vi av bågarna och även om man såg att han fick tänka till nu så klarade han det jättebra. Så jag kunde inte låta bli att sätta ihop två delar så det blev 8-pinnars slalom. Jag satte på bågarna och körde...så idag har Mike gjort 8-pinnars slalom för första gången!!! Såååå duktig!!! Jag kunde t.o.m. ta bort alla bågar utom första och sista dom sparade jag för att inte göra det för svårt, men han klarade det!!! DUKTIGA DUKTIGA MIKE!!! Jäklarns vilken duktig hund jag har!!!

Vi tränade även lite handling i en dubbelbox. Det gick jättebra och jag känner mig fruktansvärt nöjd med dagens träningspass. Vi avslutade med att träna lite lydnad. Mike gjorde sin första platsliggning i ett ridhus, och han låg fint kvar men hakan var inte i marken hela tiden. Plus att han försökte sträcka sig efter en hästbajssmula ;) Han gjorde ett fint ställande och en fin inkallning. Läggandet krånglade lite, han ställde sig istf. la sig. Dont know why. Men efter att han lagt sig en gång gjorde han det lika klockrent som inne sen.

Ikväll ska jag och Annika planera vilka tävlingar vi ska försöka åka på i år. Antar att det kommer bli en del... ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv