lördag 20 augusti 2011

DM-BRONS & DM-SILVER


DM 2011

Idag var det dags för DM på klubben.
Det resulterade i en varsin silvermedalj i lag för både Lee & Mike.
Å Lee tog även Brons individuellt.

I första loppet hade jag startnummer 11 med Mike & 27 med Lee. Banan var ganska svår, men rolig. Mike överraskar och sätter en nolla. Lite stora svängar på vissa ställen, men jag var jättenöjd med honom. Lee krånglar vid hinder nr 2 och det kostar tid. Men i övrigt gick han bra och vi kommer in nollad. Lee ligger fyra inför finalen medans Mike vinner klassen och alltså leder inför finalen. Duktiga lilleman!!!!

I agilityklassen som var lopp 2 så går Mike jättefint i halva banan. Sen kommer vi till ett ställe som jag tycker var skitsvårt så fort ja såg det. Många hundar diskade sig där, även Mike. Men banan var verkligen en svår bana MINST klass 3 tycker ja. Trots det var ja jättenöjd med Mikes insats. Lee gick fint i andra loppet, det kändes lite knackigt här och där men han körde järnet. Å inga hakningar så ja e supernöjd. Men den lilla skithunden hoppar (Å då menar ja hoppar!!) balansens nerfart IGEN! :) Suuuurt! Tränade ju det igår eftersom han hoppat dom två senaste loppen på tävling, men på träning sätter han dom klockrent trots att ja utmanar och gör olika svårigheter. Så nästa gång han gör så på tävling så diskar vi oss och tar om. Om det inte är i lag förstås..

Trots fem fel så räcker det till ett Brons för Lee. Superkul!!! Duktiga duktiga Lee!!!

Jag är verkligen supernöjd med mina grabbar idag! Trots dåligt med träning så går båda in och presterar. Jag kan inte begära mer!

  • Bäst och mest glad är ja över att Mike vann över alla duktiga klass 1-2-3 ekipage. Det trodde jag verkligen inte. Jag vet att han kan, men jag trodde inte vi var där än. Det skiljde runt två sekunder ner till tvåan.
  • Ingen av mina hundar rev ett hinder idag, trots spöregn och halt underlag.
  • Mike satte alla kontaktfält precis som på träning.
  • Mike kom in med hög fart i slalom, bromsar upp och kör järnet utan att missa en pinne.
  • Lee gjorde bara en hakning, annars hade vi flyt.
  • Lee gjorde ett snyggt kf på gungan.

Man ska alltid ta med sig det possitiva!

Å för mig är det här världens bästa grabbar!!! Tycker om dom så himla mycket!!!



2 kommentarer:

  1. Grattis till jättefina resultat!!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina resultat!!! Stort grattis! Och roligt att Mike går så bra! Det där med skrutthundar som hoppar kontaktfält känner jag bara väl igen just nu. Era har satt alla kontaktfält på uppvärmningen under hela helgen men går ändå in och slarvar. Tur att det alltid kommer en ny tävling! ;)

    SvaraRadera

Bloggarkiv