torsdag 4 augusti 2011

Godmorgon!

Fast nu är det snarare Gomiddag!

Imorse ringde klockan 8.00.

Skönt att kliva upp tidigt och ta till vara på hela dagen. Jag tänkte få till ett agilitypass innan det blev för varmt för att träna. Jag byggde upp en övning som dom hade haft på Zeljko Gora kursen hos Jenny. Lee var ovanligt olydig och tog knappt några signaler alls först utan körde på mest själv. Ganska ovanligt för att vara honom. Jag antar att självförtroendet var på topp idag ;) Efter en liten disskution så fick även jag vara med och köra ;) Svängarna blev lite vid på ett ställe men i övrigt gick han bra.

Mike gick superfint. På ett ställe envisades han med att dra ut på ett hinder där man inte skulle ut. Så där fick ja jobba ett tag innan han köpte "min" väg. På just såna ställen tycker ja man märker sån stor skillnad på Lee & Mike. Mike som är mycket mer självständig tycker helt klart att hans väg är bättre. Å då måste ja övertala honom lite innan han köper min väg. Han tänker så mycket mer än Lee. Lee köper min väg direkt (typ jämt..med undantag för idag typ.. :) och kör där ja säger att man ska köra. Även om han söker vänstersida och krånglar på sitt sätt så ifrågasätter han aldrig min väg. Inte på samma sätt som jag tycker att Mike kan göra. Roligt med två hundar som kan vara så olika.

Innan passet var slut så fick vi iaf till det väldigt bra och jag känner mig nöjd. Mike fick även göra lite slalomingångar där man får runda första porten. Han tyckte ju det var lite svårt på tävlingen sist. Så nu ska vi fortsätta träna ingångar och skapa säkerhet där. För det är där det brister för oss många gånger. Det finns ju såååå mycket småsaker att träna. Så himla kul tycker ja!! Älskar att pilla med såna saker. Även om ja tycker att ja har blivit mycket duktigare på att träna helhet och plocka ut dom där småsakerna där det behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv