måndag 1 augusti 2011

En dag i stugan

Redan imorse när jag vaknade var det KANON väder ute. Så sol & bad kändes som en självklarhet. Berit ringde och behövde hundvakt så jag hämtade upp Cajza & Connor så fick dom oxå hänga med. Vi åkte till våran sommarstuga i Fullsborn. Perfekt med eget bad när man ska bada med fyra hundar :)


Så vi bojkotta sjön idag för att mysa vid bäcken.
Längst upp är det stenigt men nere där har vi plockat bort all sten och har lagt in sand och grus så där är det ganska djupt..typ en bra bit ovanför midjan på mig. Så hundarna kunde hoppa i och simma runt mellan varven. Å ja kunde doppa mig när det blev för varmt i solen :)


Cajza var lite sur först när hon kom till ett nytt ställe och låg bara på bron till bastun. Men efter en stund var det full fart på henne med.

Ja Connor, Lee & Mike ska vi inte tala. Connor bokstavligt talat låg i kurvorna...ni ser ju på bilden. Dom har hållt igång hela dagen.

Fullt ös - Medvetslös

Lee som oftast är som Ferdinand nu förtiden var det oxå fullt ös på. Han och Connor busade nästan mer än var Mike och Connor gjorde. Å det säger en hel del...



När vi hade badat klart så åkte vi tillbaka till Bollnäs igen. Vi åkte upp på klubben en sväng och jag och Connor tränade agility tillsammans för första gången. Jag har ju sett honom träna med Berit men aldrig kört honom själv. Berit sa nämligen när hon bad om hundvakt att hon tyckte att jag skulle träna honom en sväng, så det gjorde vi :) Vi fokuserde på slalom. Jag vet inte om hon kört det nå innan. Jag tror iaf inte att dom kört nå med bågar. Vi körde fyra pinnar med bågar på. Sen la vi till ett hopphinder före & en tunnel efter. I början gjorde han som dom flesta hundar ja sett - hoppade över bågarna. Men till slut fattade han vinken och körde fyra pinnar helt själv. Både med hinder före och tunnel efter. Riktigt duktig! Det märks att han tycker att det är roligt. Han har varit lite lättstörd tidigare med nu gick det superbra att träna fast hundungdom körde alldeles bredvid med massor av hundar. Ja hoppas ja kan låna honom nån mer gång för det var riktigt roligt att köra en liten hund igen :) Han har bra tryck bara han vet vart han ska. Berit måste verkligen få tummen ur... Han skulle kunna bli hur bra som helst :)

Å jag tror faktiskt att han tyckte att jag var väldigt rolig med ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv