fredag 5 augusti 2011

Träning & bebismys

Dagens träningspass var riktigt givande. Det är så himla nyttigt att nån står och säger att man ska "springa fortare", "varför gör du sådär?", "sluta nu hakar du upp dig på småsaker". Annika och jag är inte alltid överrens, men hon känner mig och hon känner mina hundar. Hon vet hur jag vill köra och hon ser till att jag kör så också! Kritik och feedback som man utvecklas av. Det var aaaaalldeles för länge sen vi tränade ihop. ÄNTLIGEN! En träning där man kör offensivt ända ut i fingerspetsarna.

Vi körde övningen ifrån Zejlko Gora kursen. Vi tyckte inte hundarna tog signalerna särskilt bra så vi ändrade om handlingen lite och gjorde lite andra byten. Å vi lyckades få till mycket bättre vägar & tajtare svängar. Ikväll hoppas ja att det inte regnar, för då har vi nämligen tänkt köra pass nr 2. Håll tummarna att det inte regnar ikväll!!



När vi hade tränat klart så åkte vi till Annikas mamma & pappa och kollade på deras nya valp, Troja.

Fy va mysigt det är med valpar. Särskilt andras ;)

Världens största, mysigaste tassar hade sötsnöret.


Fick även hälsa på den här söta saken. Så himla fiiiin!!

Alldeles mörkgrå och ljusrosa trampdynor. Såå sööt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv