onsdag 24 augusti 2011

Morgonträning

Idag när jag vaknade så tog jag med mig hundarna och mötte upp B på klubben. Mike fick träna lite distanshandling, att komma i full fart och komma in tajt mellan hinder som stod nära varann utan att ta från fel håll, lite offensiva backsvängar. Han börjar bli riktigt duktig på det nu. Å det är sååå mycket roligare att köra :) Det enda som är lite drygt är att han kan slarvriva som bara den ibland. Förutom det så går han riktigt bra mestadels. Lee fick köra några gånger och han har lite svårare med att köra på distans...mycket mitt fel eftersom ja inte tränat honom på det viset. Men i övrigt gör han det ja ber honom om. Förutom att ligga i starten.. där blir han som en trampolin som åker upp ;)

Jag fick även köra Connor igen idag. Herregud vilken rolig hund. Ibland får ja lust att kidnappa honom. Han gör verkligen så ja blir sugen på en sheltie. B & jag ska försöka träna några gånger varje vecka nu. Passa på medans utesäsongen är som bäst. Träningssuget kommer tillbaka mer och mer. Härligt!

Nu ska vi städa lägenheten och laga matlådor. Fast först...LUNCH!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv