måndag 30 januari 2012

26 Januari - Min dag!

God kväll!

Här duggar inläggen inte tätt numer. I onsdags efter jobbet åkte jag och hundarna till Tobbe. Jag hade ju tagit en semesterdag på torsdagen eftersom jag fyllde år då. Å på fredagen fick jag ledigt genom att byta så ja jobbar lite längre fredagen som kommer istället. Vilket alltså betydde att jag fick lång ledigt i fyra dagar. Lyx!

På min födelsedag vaknar jag runt 06.00 då Tobbe kommer hem ifrån jobbet. Han sjunger "Ja må hon leva.." och ger mig en present som jag får öppna. I paketet ligger parfymen som jag hade önskat mig. DKNY grönt äpple. Älskar den doften!!

Sen frågar han mig om jag inte ska fråga "fågel, fisk eller mittemellan".
Jag frågar och får mittemellan som svar.
Sen var det bara att leta.
Till slut hittar jag en liten lapp i äggkokaren som den lilla luringen hade gömt.

Hur lyxigt är det inte att få en matdag. Äta ute hela dagen lång.
Åååå..ja som älskar att äta ute. Tycker det är sååå mysigt.

På baksidan av lappen fick ja kryssa i.
Jag valde Lido till frukost, för jag älskar deras frukostbuffé. Läkerol till lunch & Church street till kvällen. Eftersom Tobbe jobbade natten mot fredag så valde vi att ta min matdag på fredan.

Jag hade en jättemysig födelsedag. Jag tog en skön promenad med hundarna på förmiddan, sen åkte jag och T ner på stan en sväng. Vi köpte med oss supergoda äppelknyten som vi bjöd hans mamma & Mats på när dom kom och hälsade på. Av dom fick jag en jättefin smidesljusstake i present. Hur snällt som helst. På kvällen var vi hemma och myste tills T var tvungen att åka och jobba igen.


På morgonen dagen efter var det dags att starta upp min matdag.
Frukostbuffé på Lido. Jag åt pannkakor med sylt&grädde, ost&gurk macka på nybakt bröd, ägg, grillad tomat, vattenmelon & färkpressad apelsinjuice.

Efter frukosten åkte vi hem och sov lite innan vi åkte iväg och åt lunch. Då blev det en jättegod kycklingfilé med tzatsiki. Vi tog även en vända på stan innan vi åkte hem och tog en lång varm skön dusch tillsammans. Så himla mycket mysigare att duscha två mot för att duscha själv.

På kvällen var det dags för min favorit restaurang - Church street.
Jag älskat det stället!
Western tema där dom alltid firar jul. När man kommer får man en näve jordnötter som man får skala och äta medans man väntar på mat och dryck. Skalet slänger man på golvet.
21:30 varje kväll dansar tjejerna på bardisken. Hur festligt som helst!


Jag beställde in min favoritdrink som har en massa frukter och gelehallon i sig.
Bilden gör den inte riktigt rättvis, men det är urgod.

Maten som jag valde var Filé mignon med loaded potato skins, grillad majs, sallad, dollarchips och lite olika dipper/såser. Huuuur gott som helst! Loaded potato skins är bara sååå gott.
När man ätit klar och betalat så kommer dom alltid och bjuder på gelehallon innan man går. Det gillar ja!

Tack hjärtat för världens bästa present!
Den föll mig verkligen i smaken ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv