torsdag 12 januari 2012

Besiktad & godkänd

Gullhunden i somras på väg hem från havet

Hej hopp!

Jag har varit måttligt irriterad och på dåligt humör över allt krångel som varit sen 2012 började. Äntligen idag blev det lite ordning i kaoset. Bilen gick igenom besiktningen. YES!! Så nu behöver jag inte känna att jag står på ett ben längre.. ;) Härligt! Idag var alltså jag och hundarna till Gävle och besiktade. Fanns inga tider varken i Bollnäs eller Edsbyn förns vecka 4 och så länge vill ja inte vara utan. Å med tanke på att den gick igenom så är ja mer än nöjd :) Vi firade med två cheeseburgare på donken innan vi åkte hem :) ( I knoooow...kommer snart se ut som en vandrande cheeseburgare...)

Idag hade jag fått mail av Tina att jag och Lee blivit uttagen till Länskampen i agility. Superkul!! Tyvärr var ja nu tvungen att tacka nej eftersom ja får jobba då. Söndag mellan 8.30-19 har jag helt enkelt inte råd att säga nej till. Så himla tråkigt att det är på bekostnad av den tävlingen. Hade varit kul att åka till sandviken. Ja önskar alla andra ett stort lycka till!

Ihelgen är ja ledig så då tänkte jag försöka få till lite startträningar med Mike med hinder. I vardagsrummet går det framåt och han känns stabilare. Men om ja ger honom "ok" så tjuter han rakt ut och sladdar iväg...hm...inte det bästa så det ska vi försöka fixa till. Han "arslar" inte efter mitt ben när ja går iväg längre iaf...jag har försökt få honom att förstå att han ska låsa tassarna tills han får sitt ok. Lättare sagt än gjort med en otålig lilleman ;)

Lee har fått träna typ fotgående på höger sida. Ja lurar mer och mer på om han ser sämre på vänster öga. För han försöker antingen gå som en båge framför mig så han kan kolla rakt på mig, eller så försöker han ta rygg och gå över på vänster. Kanske är det bara för att han är tränad att gå på vänster i lydnaden och när dom ska gå fint på promenader, eller är det kanske som ja tror... Ska boka tid för synundersökning lite längre fram. Det skulle ju iaf förklara en hel del av det han håller på med i agilityn om det var så...

Nu ska vi gå och sova.
6.30-15 imorn - sen ledig helg! Sweet!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv