lördag 14 januari 2012

Underbar förmiddag!


Strålande sol & klarblå himmel!
Medicin för själen.

Vaknade nio imorse och kände mig helt utvilad. Jag vet inte om kroppen kände på sig att solen sken och himlen var klarblå? Drog på mig kläder och mötte upp Annika och gick en skön skogspromenad med hundarna. Tänk va lite sol kan göra. Jag känner mig full av energi idag!

Jag har även två extrahundar idag - Connor och Cajza. Berit är i sundsvall så småknottarna är med mig idag. Å herregud vilket trassel innan alla hittade vart dom skulle gå i kopplet när man gick med allihopa ;) Skillnad om man gick varje dag då faller det sig nog mer naturligt. Men det gick bra iaf så nu är vi hemma och äter lite lunch. Kycklingsoppa och bröd. Gott!

Igår flyttade jag och Mike våran startträning utanför vardagsrummet och nämligen hem till Malin som var snäll och lånade ut sin lilla inomhusbana. Lyxigt värre! Det tackar vi för :) Det kändes skönt att få lägga till hinder och se att det håller. Han känns redan mycket säkrare i starten. Vi tränade starter på ett hörn och belönade MYCKET att han bara satt kvar i starten. Men att även ibland få starta och hoppa lite, för att sen gå tillbaka och bara belöna att han satt kvar. Vi gjorde lite olika slags starter och alla fungerade mycket bra. En tjuvstart på hela passet. Så det går framåt. Å tänk va mycket roligt man kan träna på bara två hinder!! Vi la även till bakombyte som vi har varit dålig på att träna och han börjar redan ta signalerna bättre. Många pass kvar innan vi har säkerhet i det, men vi börjar iaf få en bra grund nu. Nu ska vi bara lägga på svårigheter och störningar bit för bit.

Tänk va träningen ger mycket mer om man är lite strukturerad och har ett mål med den.
Ska lägga upp ett träningsschema som vi ska följa tills säsongen sätter igång.
Ser fram emot den nu :)

1 kommentar:

  1. Varför träna när man kan sitta i soffan och mumsa på chips....hihi!

    SvaraRadera

Bloggarkiv