måndag 18 oktober 2010

Aldrig har väl en måndag varit så efterlängtad

Fyra av fyra jobbarhelger avklarad! Skönt.
Måndagar är verkligen som bäst efter jobbarhelg. Å ännu bättre efter fyra...

Ihelgen har jag mest jobbat, gått promenader och myst hemma i soffan. I lördags efter jobbet åkte jag till Karin en sväng och vallade lite med Mike. Har börjat träna in höger och vänster. Å att han ska få finare flanker, han genar gärna. Passet kändes bitvis bra, och ibland lite förvirrat. Som att man hamnar i döläge och står still. Då skulle man ha nån där som säger vad man ska göra :)

Idag var vi dit igen och vallade. Malin och Filur & Karin och Salsa körde också lite. Roligt att få se dom en gång också. Har inte sett dom nå innan. Jag har ju alltid jobbat och kommit då dom andra var klara redan. Vi har verkligen tre helt olika hundar. Idag kändes det som att Mike börjar kunna höger och vänster. Höger fungerar bättre, antagligen för att jag har tränat det mer då vi har kört. Jag känner mig väldigt nöjd med honom idag. Han kändes fin.

På väg hem efter vallningen kommer jag helt plötsligt på att vi hade ju bestämt möte idag, alla Agility instruktörer för att lägga om kursstegen. OJ! Ringer Sara...å jo minsann...ja är sen... Kommer dit med andan i halsen och köper två delicato bollar till middag. Efter mötet gick jag en sväng med alla hundar. Åkte på MAX och köpte en hamburgare.

Mycket saker att hålla reda på nu. Jag känner att mitt huve sållar bort vissa saker utan att tala om det för mig ;) Måste leta fram kalendern igen nu.

Imorn är jag ledig! :)))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv