torsdag 21 oktober 2010

Första snön

Nu har första snön kommit. Det är inte mycket men den ligger kvar på många ställen. Ganska snabbt kom man på hur kort tid det är kvar för utomhus träning nu. Det har varit soligt och friskt väder ute, trots att det inte syns på bilden för alla träd. Glömde knäppa kort på det nämligen..

Jag vaknade förvånansvärt tidigt idag. Utan att nån väckte mig ;) Redan klockan åtta. Var nyduschad och på väg till klubben före nio. Gick en sväng i skogen med alla tre hundarna. Sen tränade vi bland snöiga hinder. Har börjat träna en ny sväng med både Lee & Mike. Inte ny för andra kanske men för oss. Lee tar den väldigt bra så den kanske kan minska våran vägrings risk, utan att vi för dens skull ska ha svänga ner till Kina och tillbaka. Träningen med Lee gick bra idag. Vi förstod varann och flytet höll sig passet igenom.

Mike har börjat bli säker i sina svängar nu. Jag ökar svårigheten genom att låta honom jobba mera självständigt. Varierar genom att låta honom nöta en övning med samma sväng på många ställen, till att köra en övning med flera olika svängar och byten för att se om han tar mina signaler. Å idag får han verkligen en guldstjärna! Han är en pärla min Mike.

Efter träningen har jag röjt lite på gården här hemma. Åkt med några säckar med skräp till tippen, hjälpt Mats att kolla taket inför vintern m.m.

Nu ska jag städa lite innan det är dags att jobba. Kvällspasset idag 16-21.15.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv