måndag 25 oktober 2010

Söndag

Söndagen började med sovmorgon!
Underbart. Första lediga söndagen på länge som jag fick sova.
Hade inge inplanerat på hela dagen. Klev upp och åt lite tacos till frulle, kikade på Prince of Persia med Mats. Mysmorgon!

Fick meddelande av Sussie som undrade om jag ville valla. Så jag och Mike åkte dit.
Vi bestämde oss för att få honom att öka avståndet från fåren när vi driver och att inte gena när jag skickar honom på hämt. Efter mycket om och men så lyckades vi. Yes! Han kändes jättefin och det var sååå kul. Tänk va bra det kan vara att få lite hjälp!

Glömde ju bort att det var träning med tävlingsgruppen på lördagmorgon också. Vi tränade på två hoppklassbanor. Första banan var en bana som passade Lee och mig. Han kändes fin och tog mina kommandon bra första varvet. Andra gången struntade han i mitt utkomando och satt i fel tunnelingång en gång. En påminnelse om att lyssna och sen satte han den igen.
Andra banan var en sån bana som inte passade oss alls. Men det var en bra och rolig bana. Precis en sån vi behöver träna på. Så Lee blir mer säker. Han är lite rolig för det jag tycker är enklare egentligen, är det han har svårast för. Han är lustig min lille Lee.
Tränade lite delar av banan med Mike. Tyckte han skötte sig fint.

Efter träningen åkte jag på stan en sväng och träffade syrran, Micke & Jonathan. Dom var i Bollnäs och shoppade medans Nathalia var på kalas hos Wilma. Såå roligt att träffa dom...och mysa lite med Jonathan. Han är för gooo!!

Nä nu ska jag fixa klart det sista inför imorgon då jag ska till Ljusdal och ha kurs.

Ciao!

1 kommentar:

  1. Eftersom jag är nybörjare på vallning skulle inte ni kunna filma Mikes träning och lägga ut den? Själv skulle jag behöva en ordlista när jag läser alla inlägg om vallning i olika bloggar. Det är hämt, fösning, drivning, flanker hit och dit, ur balans plus annat som jag inte kommer på nu. Tycker det finns alldeles för några svenska sidor om vallning . . . :( Om man jämför med agilityn tex. ;)

    SvaraRadera

Bloggarkiv