måndag 11 oktober 2010

"Do not disturb, please.."

Imorn ser jag fram emot min sovmorgon..

Äntligen säger jag bara.
Tredje jobbarhelgen av fyra avklarad. Ihelgen hade jag iaf lite roligare jobb, nämligen agilitykurs i Järvsö. Andra gången jag var där. Sist körde vi 1-dag. Den här gången blev det 2-dagar. Roligt att se hur alla tar till sig och utvecklas. Det är ett roligt & duktigt gäng!

Häromdagen fick jag ett mail av mina tidigare kursare som skrev att hon tyckte att kursen som vi precis hade avslutat hade varit toppen. Å hon tackade för all hjälp. Tänk vad glad man blir av sånt där. Vilka gulliga människor det finns! Det är dom människorna som gör att man vill fortsätta ha kurser och lära ut, och utveckla sig själv så att man nästa gång kan lära dom ännu mera.

Igår när jag åkte från Järvsö så fortsatte vi direkt till Kilafors & Karin.
Jag hade fått ett sms tidigare om att fåren stod i fållan och vi var välkomna dit och valla. Mike och jag tackade såklart inte nej ;) Vi tränade på fram-kommando, att gå rakt mot fåren. Sen tränade vi lite högerhämt. Att han ska hålla ut, för han genar gärna. Å att han inte får gå förns han viker bort huvudet. Karin hade tränat tidigare på dagen, och Carina & Malin med. Så jag tycker verkligen det var supersnällt av Karin att vi fick komma dit och valla själva när inte hon kunde vara med själv. Supergulliga och snälla får var det. Trots att dom var stora ;) Jag har ju trivts bättre med dom lite mindre fåren för dom har känts lättare. Men dom här var verkligen super.

Idag var vi upp på klubben en sväng och tränade lite agility. Jag tycker det går framåt för varje gång nu. Han börjar få riktigt fint drag på raksträckor, och drar direkt då jag ger honom fram komandot. Vi körde också en lite längre kombination, som ett S typ. Mest för att han ska få känna på lite ytor innan vintern. Sen blir det ju lite mindre när vi måste vara i Hertsjö.

Vill ge ett litet STORT Grattis till Annika & Takida, Kerstin & Cap som blev Godkända Vallhundar i lördags!!!

2 kommentarer:

  1. Det var bara roligt att så många vill valla. Du får gärna komma någon mer gång.

    SvaraRadera
  2. Härligt med sovmorgon! Det ska jag också ha:)

    SvaraRadera

Bloggarkiv