tisdag 12 oktober 2010

Tisdags nöje

Vad vore väl en ledig tisdag utan lite agilityträning?

Åkte upp på klubben och städade ur baracken idag. Kikade lite på vad som var över i prisväg till nästa år. Har tänkt att göra det länge men det har lixom aldrig blivit av. Men idag passade jag på att äntligen få det gjort.

Tränade lite med dom svartvita när jag ändå var där. Började med Lee som fick träna slalomingångar. Idag tog han dom riktigt bra igen. Tränade även lite avståndträning, enkla vägar men att jag befann mig längre ifrån honom så han fick söka hindrena själv och jobba självständigt. Jag kände mig väldigt nöjd med honom efteråt.

Mike fortsatte jag att träna däcket med. Att befästa komandot. Är det något hinder som drar bakom eller om han kommer i hög fart så missar han det gärna och springer förbi. Så just nu belönar jag väldigt mycket efter däcket i olika situationer. Till sist klarade han ett staket, däcket och en raksträcka i en och samma kombination. Utan trassel. Riktigt duktig. Korta övningar fungerar ofta bra, men så fort det blir lite längre så tappar han koncentrationen och missar nåt hinder ibland. Vi avslutar alltid med upploppssträckor, raka och böjda så han får dra på ordentligt och vara självständig.

När jag kom hem fick jag en väldigt rolig nyhet...våran varmvattenberedare läker så vi måste köpa en ny. Typiskt!!!!! Alltid när jag tror att jag ska få pengar över och spara så går någonting sönder :( Bilar, tänder och nu varmvattenberedaren...trökigt. Bara att bita ihop.

2 kommentarer:

  1. Attans, fan vad trist! Hoppas den inte är alltför dyr:)

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som städade baracken, det blev sååå fint. Skäms lite att jag inte hjälpte till!!

    SvaraRadera

Bloggarkiv