torsdag 7 oktober 2010

Full fart mot helgen!

Tommy Lee gjorde min dag idag!
Idag hade vi en sån där toppen träning ihop. Körde en klass 1 bana med Lee bara för roligt. För att vi ska ha flyt i en hel bana nu när vi inte har tränat så mycket. Å det är ju det enkla som Lee alltid har haft så svårt med. Han nollade och öste på riktigt bra. Han kändes lite osäker i vissa grundsvängar fortfarande. Undrar om det någonsin kommer att släppa?..Vi har ju bara hållt på i sisådär två år nu ;)

Men det var inte det som var så bra. Sen byggde jag en slalomövning. Skickade honom mot svåra ingången, fast han startade lixom på halva, så han fick jobba sig upp till ingången och vända sig helt om för att köra framåt. Jag har lagt till "ut slalom" på såna ingångar bara för att han inte ska rusa in i fel port, utan tänka till istället. Å Guldklimpen fixar det. Gång på gång på gång... Ibland är han bara för bra! Speciell är vad han är. På många olika sätt! Men herregud vad jag tycker om den hunden!

Mike har fått träna däcket idag. Från ett håll gick det nämligen fina fisken, men åt det andra var det desto svårare. Å kommer han i fart så tycker han att det går minst lika bra att springa runt det....åtminstonde fortare... ;) Man glömmer bort lite när man tränar en ny hund hur otroligt mycket tid man har lagt ner på dom tidigare hundarna. Mike är verkligen Lee´s raka motsats. Det märks att han tänker mer. Har vi kört en kombination en gång så springar han samma väg igen, även om jag visar lite slarvigt. Lee däremot kan man köra samma kombination 100 gånger och det är som att köra den för första gången varje gång. Det finns ju fördelar & nackdelar med båda sätten om jag säger så.

Tyson och jag gick i skogen istället och la ett spår. Han tog det jättebra. Vi avslutade med en liten godisruta. Intressant och se hur han sakta och metodiskt sökte igenom hela området efter godisarna då han var själv. Är dom andra med är det mer hetsigt letande.
Nä nu tar vi full fart mot helgen va...?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv