tisdag 26 oktober 2010

Kanondag!

Idag är en KANON dag!

Kursen i Ljusdal var väldigt rolig. Duktiga och engagerade elever. Ser fram emot att åka dit igen på torsdag.

Efter kursen åkte jag upp på klubben och tränade med Lee och Mike.
Körde igenom banan som vi körde med tävlingsgruppen, den som Lee hade så svårt med. Delade upp den och tränade först bara starten. Sen andra delen upp till slalom. Å till sist den sista delen. Nötte lite så sista gångerna körde vi igenom hela och fick till det riktigt bra. Så Lee fick sig en riktig genomkörare idag. Han är helt slut nu :)

Å Mike fick träna lite starter, raksträckor & val av tunnelingång. Han går verkligen som en dröm. Jag är såååå glad att Annika hittade Sky så Mike hamnade hos oss. Ibland ska man ha turen på sin sida helt enkelt.

MEN! Det var inte det bästa. Idag har Mike gått fot flera meter UTOMHUS! Första gången utomhus och han gick bättre än jag trodde ;) Kände mig sååå glad efteråt så jag var tvungen att ringa Annika hahaha... Kändes skönt att kunna gå på ytor. Inne tar det ju stutt i väggarna ;) Nu blev jag faktiskt sugen på att träna det lite mer igen

Mike är nog min hund som man bara får en gång i livet. Rent tävlingsmässigt. Han har så fina egenskaper och är verkligen att jag vill ha hos en tävlingshund.

Kalla det skryt om ni vill - jag kallar det glädje! Han är en pärla helt enkelt!!!

Malin har fixat en som ska komma upp och ha vallkurs för oss nu också. En heldag hos Ullis. Kanonis!!! Ser verkligen fram emot det :))

Kanondag sa ja va?

2 kommentarer:

  1. Vad roligt det är att alla som jag känner som har skaffat bc-valp detta år är så jäkla nöjda med sina unga hundar. Vi kan nog gott säga att 2009s årskull blir framtidens stjärnor! ;)

    SvaraRadera

Bloggarkiv