fredag 9 mars 2012

Fredagsnöje

Jobbade 6.30-18.00 ikväll.
Hem, åt och packade in hundarna i bilen, klockan 19.00 var vi i Hertsjö redo för ett till agilitypass.

Vi byggde en typiskt klass 1 bana. Den blev riktigt rolig och hundarna kunde verkligen ösa på. Mike nollade första varvet på banan och alla kontaktfält satt där dom skulle. Härligt! Sen gick det både bra och dåligt. Både Mike och Sky är lite nonchalanta på kontaktfälten och fuskar lite när dom tror att vi inte märker nå. När dom gjorde det fick dom göra om och göra rätt innan vi körde hela banan ifrån början igen. Jag tycker båda två går riktigt bra. Det blir småfel ibland men det är väl lite sånt man får räkna med. Dom är jätteduktiga på det vi har tränat på, och resten ska vi fortsätta träna på tills dom kan det helt enkelt. Vi filmade varandra idag och ja tänkte att ni skulle få se film, men tyvärr är ja så kass så ja fick inte in filmen från tfn till datorn.. ;)

Nu ska jag städa, byta sängkläder och fräscha till mig lite..finbesök ikväll :)
Ha en fin fredagkväll allihopa!!

1 kommentar:

  1. Om Mike går lika bra som syster Sky förstår jag att era träningpass blir toppen! Men jag håller ändå tummarna för att få se honom på film någon dag! ;)

    SvaraRadera

Bloggarkiv