onsdag 21 mars 2012

Invigning


Godkväll!

När jag skrivit klart inlägget här under så kom "matkoman" och det kändes som att jag skulle somna sittandes. Så istället för att röja i garderoben så stack jag och hundarna upp på klubben. Jag & Mike invigde det nya bältet ifrån Baggen och joggade 2.5 km på slingan. Det fungerade skitbra och det känns som ett bra köp. Mike tyckte det var härligt att vara ute i spåret igen och man blir verkligen peppad att springa när han ligger på före. Vi mjukstartade med korta rundan eftersom jag inte är helt 100 fri från min förkylning än.

När vi kom tillbaka så tränade vi lite grunder och självständighet i bakombyten. Mike har varit lite osäker i bakombyten och jag vill att han ska vara säker på mina signaler så han inte tappar fart bara för att ligger före mig i banan. Dagens pass gick riktigt bra. Självförtroendet ökade och man ser på honom hur häftigt han tycker det är när han förstår för då får han verkligen mer tryck under tassarna :) Lee fick göra samma övning fast med lite olika svängar. Bakombyten är han oftast duktig på så vi mixade lite olika.

Känner att jag börjar nörda in mig lite på detaljträning.
Så sjukt kul att träna just nu!! Toppen när man kan börja träna uppe på klubben igen. Även om man än så länge bara kan hålla till på parkeringen. Gräsmattorna är nästan helt snöfria iaf, nu ska det bara torka upp...

Välkommen vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv