tisdag 19 juli 2011

Dags för tävling igen..

Idag när ja slutat jobba så skyndade jag mig hem och hämtade Lee & Mike. Vi åkte upp på klubben och tränade ett pass agility med fokus på tajta svängar. Jag försöker verkligen ändra min tanke i träningen. Köra OFFENSIVT som fan. Å jobba varje hinder, men ändå så hundarna får jobba självständigt så jag kan förflytta mig längre fram i banan. Dagens pass kändes riktigt bra. Lee var först ut och hans största svårighet i träningen släpper mer och mer. Vi börjar komma någonstans med våran svängträning. Det känns skönt. Jag vet ju att han kan svänga tajt, men gränsen för vägring och till-kina-och-tillbaka svängar än minimal hos honom. Riktigt svårt att få till det. Han ser verkligen till så man får klura varje träningspass.

Mike har ju det där mycket mer naturligt är Lee. Jag kan jobba på ett helt annat vis med honom. Den där attityden som han gör att han kan vara en riktigt pain in the ass i vardagen när han sätter den sidan till - kommer verkligen till sin rätt när vi jobbar. Det känns så roligt att träna och se hur fint han tar det. Lite rivningar ibland men ja tycker ändå att han skärper till sig mer och mer med det. River han avbryter vi bara och gör om. Gör om - gör rätt! Äntligen börjar vi komma någonstans med grundträningen. Vi kan lägga till fler och fler bitar. Å ju mer som faller på plats ju säkrare känns han att köra (såklart) och jag kan vara ännu mera offensiv. Riktigt kul! Det är den sortens agility jag vill köra! Det är dit vi ska komma :)

Jag känner mig ännu mera taggad på att träna nu sen Annika kom hem från Silas Boogk kursen. Hon tyckte den var grym, å han om nån kör offensivt! Kanske nån man ska försöka gå kurs för med andra ord??! :)

Efter träningen kom agilitygänget upp & vi byggde upp banorna inför morgondagens tävling. Så nu är banorna uppe. Hindrena är verligen sååå snygga!!


När banorna var uppe så började det trilla in folk till tisdagsträningen i lydnad. Jag bestämde mig för att stanna och träna med Mike. Först var vi bara passiva och minglade runt lite. Han tycker det är jäääättetråkigt när alla andra får ha roligt och inte han. Så därför skulle vi passa på att träna just det. Sen tränade vi lite lydnad för första gången på superlänge. Känner mig taggad att starta igen nu. Så under semestern ska ja försöka få till bra träningspass med andra. Platsliggningen är det som ja känner att vi behöver träna mest eftersom vi nästan aldrig har lagt med andra hundar. Å det håller ju inte i längden precis ;) Jag tycker Mike skötte sig bra idag. Inget superträningspass men det beror på att ja inte planerat nåt. Utan vi körde lite blandat bara.

Janne var uppe med nya valpen. Såå söööt!! Passade på att få mig en dos valpmys!


När vi kom hem så hoppade jag in i duschen. När ja kom ut så var Mike borta. Hittade honom helt död i sängen. Ett pass agility och ett pass lydnad blev man tydligen såhär trött utav :) Lee har hängt med mig från rum till rum i lägenheten. Min lilla skugga. Nu ska vi bara mysa i soffan resten av kvällen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv