torsdag 28 juli 2011

SM-Pinne nr 2

Foto: Petra Strand

Igår var det lagtävlingar hemma. Ingen höjdare med en förkylning i kroppen, men tur att agility är så sjukt kul att man överlever ändå. Lena hade ritat banorna och jag gillade dom. Tyckte dom var rolig och lagom svår allihopa.

I första loppet var jag lite okoncentrerad och loppet kändes inge vidare. Lee var lite klistrig och ville till högersidan vilket strulade till det på några ställen. Det sista lyckas ja inte få ordning på så då blir det att när ja väl fått honom över hindret så missförstår han mitt byte och vänder åt fel håll. Hoppar hindret tillbaka och diskar sig. Skit! I andra loppet gick han riktigt bra. Där är ja supernöjd för det var en bana med såna svängar som har varit våra största svårigheter. Som vi har jobbat med i tre år. Å ÄNTLIGEN tog han dom klockrent på mitt komando. Jättekul att se att ändringen i träningen i vår/sommar har gett resultat. I det loppet så kom hela laget tvåa och vi fick våran 2:a SM-pinne. Shöönt!!! :) I sista loppet fick både jag och Alex fel och det blev för många för att räcka till. Bland annat så hoppade Lee kf på balansen för ANDRA gången samma kväll. What?? Han som har varit de mest säkra i laget på kontaktfält. Har han nu börjat fuska?? Den lilla jäkeln. Så nu ska vi träna kontaktfält!! Sådär kan vi inte ha det. Överlag är ja nöjd med Lee. Det vi har tränat på slutet har gett resultat & det känns skönt. Jag känner mig säker när jag kör honom & det är bara dom gånger han söker vänstersida som jag upplever att han blir svår att köra. Då blir ja osäker och försöker säkra för att hjälpa upp där. Å när jag gör det så blir det ofta att jag blir missplacerad i banan. Å allt blir bara fel istället. Å det är ju som Annika säger... "Den som bromsar, förlorar.."

Skickar en liten extra tanke till henne idag som fick tråkigt besked på morgonen. Allt kommer att bli bra, det vet ja. Jobbigt när det överrumplar en på det där sättet. Takida & hon gick iaf suuuuper igår. Jäklar va dom är på gång nu. Tre nollor och snabbaste tiden i två av loppen. GRYMT!!! Våra favvobrudar rockar verkligen!!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv