tisdag 5 juli 2011

Sommar Cup

Ikväll var det deltävling 1 av 3 i söderhamns sommarcup i Agility.
Jag & Sofia åkte dit för att träna. Jag hade bara Mike med mig för att kunna koncentrera mig på honom. Carina hade gjort banorna och jag måste säg att jag gillar verkligen hennes banor. Kört några nu och dom har varit roliga allihopa.

Det kändes som att jag kunde testa alla delar som vi har tränat på på slutet. Slalom där dom kom i hög fart, bakombyte, staket & backsväng. Perfa! Tyvärr så gick det inge vidare. Saker som fungerar bra på träning får vi inte till snyggt i en helhet på tävling än. Men det bästa är att nu vet ja hur vi ska utveckla det vi har tränat på. Ett nytt steg i träningen helt enkelt. Superbra!

Å visst fanns det små delar i banan som jag är nöjd med. Å dom tar jag självklart med mig! Särskilt ett tajt bakombyte som vi har tränat på i veckan. Det var kul!

Mike har en tendens till att gå igång väldigt mycket på saker runt omkring, när hundar skäller osv. Har blivit värre nu på slutet när ja inte varit på stan och tränat. Not good! Så nu ska vi lägga mycket krut på det. Ibörjan idag var han riktigt störig. Så när vi hade kört våra lopp bestämde ja mig för att träna att ha honom liggandes bredvid banan. Vid starten. Ibörjan taggade han och pep så ja fick vara på honom, men till slut så låg han så fint och slappnade av. Även om hundar skällde och körde för fullt. Så även om han är drygare än yes i början så ska ja vara envisare och ha honom med där i fortsättningen. Det är ju det som behövs.

Så dagens träningstävling kan vara både katastrof - men även riktigt bra. Det beror på hur man ser på det. Jag tänker se det som att den har varit bra ;) Många bitar som vi kan ta med oss och träna på. Både på och utanför planen. När det blir bra så tror jag att det kommer bli riktigt bra... Även om det dröjer tills vi är där. Jag kan vänta. För vi vet ju att den som väntar på nåt gott... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv