tisdag 7 september 2010

Dagens Tips

En god & matig soppa såhär på hösten!

Carro på jobbet åt den på inventeringen medans resten av personalen satt & dreglade över hennes ljuvligt doftande soppa.
Idag gjorde jag den. GÖTT va're! :)

Höftade lite på måtten, men typ såhär..

1 brk Philadelphia vitlök & örter
4 morötter
1/2 purjolök
6 stora potatisar
1 buljongtärning+vatten
salt & peppar

Skär potatis i små tärningar. Riv morötterna & hacka purjolöken.
Koka i en stor kastrull med grönsaksbuljong.
När potatis & morötter är mjuka, rör i en frp. Philadelphia vitlök & örter.
Salta & peppra!

Servera!
Gott. Snabbt. Enkelt.

2 kommentarer:

  1. Jisses jag kände inte igen mig haha trodde jag hade klickat in fel:P. Kul med något nytt! Men Helena det känns som att du har vår på din blogg nu.. det är ett tag dit.. längtar du? haha

    Jäkla skit att jag inte äter potatis, annars skulle jag lätt provat soppan:)

    SvaraRadera
  2. Ja visst var den god! :) Tycker definitivt du ska prova limepajen här näst, den är gudomlig! :)

    SvaraRadera

Bloggarkiv