torsdag 9 september 2010

Is this my lucky day?

Åkte och lämnade in bilen på lagning imorse. Tog en promenad till Berit och blev bjuden på frukost. Snusade valp, gick på en promenad med henne Cajza & Connor. Blev bjuden på lunch av Berit. Får skjuts av Berit för att hämta bilen, hon stannar och tankar efter vägen och bjuder på en lyxshake. LYX I know!

Kommer till verkstaden. Bromsarna som skulle lagas hittar dom inget fel på, dom rengör och allt ska vara ok. Sen har jag tyckt att min bil har låtit konstigt, så jag bad dom ta en tur med den och undersöka va felet kommer ifrån. Dom hittar INGET. Å simsalabim...nu hör jag inte lätet/felet längre. Hm. Imorn ska ja lämna in den för sista gången för då ska dom byta blinkerspak åt mig.

Glömde ju berätta att Mike tyckte jag var skittråkig i måndags då jag hade kurs. Så han passade på att bryta ner gallret, hoppa fram i bilen och bita sönder min blinkerspak. Jäkla hund! Nathalie erbjöd sig att köpa tillbaka honom. Hade det inte varit för att jag tycker att han verkar så lovande kanske ja hade nappat.. ;) haha..närå. Lee stackarn skämdes för två när jag kom och upptäckte äventyret. Den skyldige var dock mindre brydd, och kunde inte förstå varför jag var så upprörd?!

Hursom så kostar bara själva blinkerspaken 350 kr så då borde det inte bli så mycket för att byta den. Jag hade räknat med MYCKET! Så efter denna dag så valde jag att fira min bil lite med att köpa en ny doftgris. Fast den här gången blev det en doftblodhund som luktar tuttifrutti och inte en gris som luktar grönt äpple.

Hade fått mail från Naturbruksgymnaiset idag igen som vill att jag kommer tillbaka och håller kurs. Jag var ju där förra året med, så det ska bli jättekul att åka tillbaka. Kul att dom var nöjd med kursen :)

Nu är det dags för ett kvällspass på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv