torsdag 23 september 2010

Full fart mot helgen!

Tre nöjda hundar!

Idag börjar jag inte jobba förns fyra. Kvällspasset idag.
Jag tycker om att jobba torsdagkvällar. Helghandlingen startar och man kan börja förbereda inför helgen.

Vaknade runt åtta imorse och låg kvar i sängen och myssurfade lite. Jag hade fått mail från Anita i Järvsö och dom vill att jag kommer tillbaka dit och har en uppföljning på min agilitykurs. Så nu är en helg inbokad. Kul!

Efter lite frukost packade jag in hundarna i bilen och åkte upp på Jycke. Jag la ett spår åt Tyson, som han med glädje tog. Han är rolig min lillterrier. Ingen vidare lugn och koncentrerad spårstil precis, men han gör alltid rätt och hittar belöningen ja lägger ut i slutet. Vi gick en liten runda i skogen bara han och jag efteråt. Gud va det märks att han älskar att vara i skogen!

Sen var gårdagens bana från SM-satsningens träning kvar. Jag var inte där igår, så jag tänkte att jag passar på och kör den med Lee idag istället. Rolig bana med fart, men ändå nån klurighet...det gillar ja :) Lee var supergasad och nonchalerade mina kommandon litegrann. Han öste på fast jag bromsade honom, rev och var allmänt slarvig. Det märks att vi inte har tränat som vi brukar. Bara kört nå enstaka pass sen han var skadad. Form är verkligen färskvara. Men efter lite påminnelse från mig och belöning vid inbromsning så satte vi banan tillslut. Körde ett par varv så vi fick nolla några gånger innan vi avslutade.

Mike fick också träna lite. Vi fortsatte att träna grundsvängarna, han kan dom och gör dom fint och självständigt, men jag känner att jag vill befästa dom ordentligt. Så han verkligen känner sig säker. Vi byggde en kombination och la på balansen. Han har redan skaffat sig en förkärlek till den för när jag körde bakombyten på kombinationen så genade han förbi ett hinder och tog balansen. Jag måste verkligen ha lyckats med att göra kontaktfälten till världens roligaste lek ;) Annars kan han hopphinder, långhopp och tunnlar just nu. Långhoppet har bara två plankor, men jag tycker inte längden är det viktiga utan att han känner igen hindret. Han tar mina bakombyten jättebra nu och det har känts som att dom funkar i olika situationer och vinklar. Han är verkligen duktig min lilleman.

Nu ska jag städa lite här hemma. Bära undan utemöblerna för vintern och dona lite. Imorn ska jag och Mats ut och äta med Johanna, Andreè + ett gäng. Ska bli kul! Inte ofta vi tar oss tid till att göra sånt tillsammans med andra. Antingen har jag fullt upp eller så är det han. Så det ska bli kul imorn :)

Trevlig Helg Allihopa!


Köpte föresten den här idag.
Kände jag behövde kika lite vad det är som gäller om man vill tävla i rapport.
Lite dålig koll på bruksfronten... ;)

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag ni verkar ha haft. Boka in onsdagarna i Nytorp i vinter så tränar vi in brukslydnaden på Filur och Mike!!

    SvaraRadera

Bloggarkiv